Otadžbina
(> 4 КАКО СЕ 5' ОХРИД УСЕ 1И.10 БУГАРОМАНСТВО У вјечност јс многе дане • Срулгала се кула стара Одније.о бурни мах, По аој б.ршљан вије сплет, И иод косом смрти хладне А.га кад се лоноћ ствара Многог жића нрест'о дах. Ту узднше један цв'јет: „Љубав нема своје мјере Чудноват је њезнн цв'јет, Не иозиаје она вјере, Слободаи је њезпн лет...."
У Мостару.
р .-Л екса ЈПанти-б
како се у 02:рид уселшо бушошанство из записака једног охриђанина II. Свако зна, да пре 30 година не беше инкаког Филетизма међу хришћанима у Маћедонији и да тај Филегизам почиње да иродире од 30 година на овамо, и то само по варошима, а не и по селима. Маћедонски сељак и до данданашњи није заражен том болешћу и чист је и непокварен као што је од памтивека био. Маћедонац не зна шта је то Филетизам и народност, он зна само да је хришћанин и царска раја , а као такав сваког православног хришћанина сматра као брата, а Турчина као господара. Али по варохнима није тако. До пре 30 година грађапи какве вароши, па говорили они словеиски, влашки или шћииетарски, издавали су се за Грке. Али то њихово издавање за Грке беше без основа, на је могло лако да пронадне и да устуии место другоме, као што је и било па миого места У Охриду, који бугарске шовинисте сматрају за центар ширења бугаризма по Маћедонији, нема нити је било и једног Грка, на се ипак до пре 30 година грађани издавали за Грке. Какав је положај у научном погледу заузимала Јањина у Епиру и Тесалији пре осло-