Prosvetni glasnik

188

ИРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

лри игри и занимању. Осим тога Управа скдонишна завешће да сва деца из Скдоништа имају и зими и дети бесплатно купатидо и, то етално,. те да на тај начнн и зими и лети одржавају своје тедо у чистоћи и да. се освежавају. У опште у Скловишту се нази да ученици и себе и све својествари одржавају у највећој чистоти и да се тако навиком у њима развнје стална љубав према чистоти, која их неће оставити кроз цеа погоњи живот. г.) Настава Али Склониште неће исто тако да запусти ни духовни развитак својих васпитаника. Познато је да је за успешан рад у школској нпставп потребно да деца и код својих кућа ио штогод раде од онога што се у школи ради. Ако кућа не води нимало рачуна о томе шта се и колико у школској настави уради, мало ће бити јемства да ће и школа сама од своје стране моћи све да учини за успех наставин.. Пошто Склониште хоће да замени у неколико породицу, то и оно у погледу наставе иде руку под руку са школом. Отуда се програм наставног рада у Склоништу на првом месту управља по раду самих школа, из којих су деца. У њему се мора водити тачно рачун о оном шта се ради у школи. Али оно не сме ићи напред и школу претицати у раду,. јер би тада ученицима било убијано интересовање према настави у школи.. Склониште својим наставним радом потпомаже рад у школи тим, што пази да ученици, док су у њему, раде и довршавају оно што је почетои иређено у школи, и, што ће слабијим ученицима потпомагати да тај рад савлађују. Све ово ученици треба да раде сами нод надзором васпитачевим. Васпитач ће им своју помоћ указати само онда, кад је ова неопходно потребна. Али и ово помагање неће се састојати у томе штоће им се овде та ствар просто израдити, него помоћ требадаје таква да се ученик научи како ће нове задатке моћп израђивати сам. Ади и сем овога живот и кретање у Скдоништу морају бити такви да ученици у њему имају хране за свој духовни развитак. Зато се васпмтач несме правити невешт према интересовању ученичком него треба да им одговара на питања, која му они буду упућивади о разним појавама и догађајима са којима се буду сусретали. Деца треба да се одржавају у непрестаном живом занимању и разговору. Зато им треба давати прилике да о свему питају и давати им одговора и објашњења о свему оном што она могу да схвате. У Склоништу треба да се пази и на неговање језика. Од ученика треба тражити да у свима приликама, било то за време рада, при шетњи или обеду, говоре нравидно и депо. Кад нешто заједнички доживе, треба их подстаћи да то депо и испричају. II школа ради на неговању језика; али више времена преко дана нроводе деца ван школе; кад деца