RTV Teorija i praksa
laboratorijske obradc te je mogućc u rcdovnc emisije übaciti i one vesti koje su se zbile neposrcdno prcd samu emisiju. Osim toga elektronska oprcma omogućujc dircktan prcnos, to jest moguče je dati glcdaocu sliku događaja koji sc dcšava u isto vreme kada se emitujc redovni informativni program. Pored toga mogućc je i kombinovati gornja dva mctoda, tj. događaj prenositi sa lica mcsta i snirhati ga na magnctoskopima u studiju čime se, porcd vrcmcna potrcbnog za razvijanjc štcdi i na vrcmenu potrcbnom da sc snimak doturi od mcsta događaja do TV studija. Elektronski sistemi omogučuju osim toga, da sc oni događaji koji su u informativnim emisijama prcdstavljcni inscrtom od jednog do dva minuta, snimc u cclosti tako da sc u proccsu montaže može izvršiti izbor ključnih ili najbitnijih momcnata za tu jednominutnu storiju (uzmimo samo kao primcr golovc sa fudbalske utakmicc koji, odveč često padaju „kada jc naš snimatelj menjao traku”). Tcorijski ovakav rad jc moguć i sa filmom, teorijski, buduči da bi troškovi filmskc trakc, koji su ionako visoki, bili ogromni. Ne treba, takođe, izgubiti iz vida da clcktronska oprema omogučujc trenutnu provcru snimka na tcrenu, što u nekim slučajevima možc upravo biti onaj faktor koji će odlučiti da li če biti storije. Konačno, pored činjenice da je kolorimetrijska karakteristika modcrnih clcktronskih kamera bolja od kolorimetrije mođernih filmova treba istači i interesantne rezultate jedog skorašnjeg ispitivanja. Naime, uporedna posmatranja preko TV ekrana istog sportskog događaja snimljenog iz gotovo istog ngla fiimskom i elektronskom kamerom pokazuju, za sada teško objašnjivu pojavu, da je subjektivni doživljaj pokrcta dalcko übedljiviji kada ga jc snimala clektronska kamera. Razume sc, i pored svih ovih primamljivih mogučnosti u domenu televizijskog izveštavanja ostajc još uvek veoma širok prostor za plodno koriščenje filmskc tehnikc. Tu ргс svega imamo na umu rad pod veoma teškim uslovima kao što su na primer razna bojišta gdc je najviše što sc može imati od oprcmc mala 16 mm kamcra na mchanički pogon, ili pak snimanja pri vcoma niskim osvctljajima gdc jc sa filmom moguće dobiti ipak „manjc ncprihvatljivu sliku”. Očigledno jc prema tome da sc na području pokrivanja dnevno-informativnih programa film i clcktronika mogu harmonično
166