RTV Teorija i praksa

dopunjavati, šircći pritom izražajnc mogućnosti televizijskog novinarstva.

MINI REPORTAŽNA KOLA Mini reportažna kola, čija je gradnja omogućena pre svega razvojem portabl kolor kamera, su na prvi pogled smanjena verzija klasičnih rcportažnih kola. Tu se nalaze gotovo isti clementi kao u vclikim rcportažnim kolima: dve kamere, mala video-mikscta, mala tonska mikseta, magnetoskop, monitori, generatori sinhrtfnizacionih i ispitnih signala, itd. Međutim, sve to ne treba da nas zavara - mini reportažna kola nisu „džepna verzija” velikih rcportažnih kola već jedan sasvim novi element u televizijskom proizvodnom lancu, jedno novo oruđe u rukama televizijskih stvaralaca. Mini reportažna kola po svojoj koncepciji predstavljaju pre svega ekstcnziju clektronskog novinarstva, to jest ona se mogu smatrati prvim pravim reportažnim kolima namenjenim potrebama informativnog programa. Ovakva njihova vokacija se bazira na nekoliko elemenata: portabl kamere sa kojima se lako i brzo može prići događaju, kompletnost sistema u kolima koja omogućuje izuzetno kratku pripremu pred snimanje ili emitovanje, veoma smanjenu ekipu (5 članova) koja stoga može raditi na principu permanentnog dežurstva. Očigledno je da ovakva kola mogu u toku jednog dana obezbediti 5 do 6 snimljenih priloga za informativne emisije i jedno ili dva direktna uključenja u program. Poznate prednosti magnetnog snimanja, mogućnost istovremene redakcijske kontrole, simultani rad sa dve kamere čine da za pokrivanje niza važnih aktuelnih događaja danas nema boljeg sredstva no što su mini reportažna kola. Ostavimo za trenutak po strani korišćenje mini reportažnih kola za potrebe dnevno-informativnih programa, kao i evidentne prednosti ovakvog vozila za pokrivanje onih sportskih događaja koji će u programu biti predstavljeni kraćom reportažom, i pogledajmo da ii ovako koncipirano vozilo može naći primenu i u realizaciji drugih programskih struktura. Neosporno je da skučeni radni prostor u mini reportažnim kolima čini višednevno snimanje neke igrane strukture dosta teškim i zamornim. Međutim ovakva kola mogu rešiti večiti

167