RTV Teorija i praksa
Aleksandra Mandića. Za finalni deo plasirali su se reditelji iz Engleske i Mađarske. Prema oceni kritike i celokupne mađarske kulturne javnosti, takmičenje reditelja ozbiljne muzike doprinelo je afirmaciji muzike i televizije.
MUZIKA NA MALOM EKRANU „Muzička kultura jedne zemlje nije zasluga pojedinačnih muzičara več cele zajednice. Pojedinačni rad može biti uzaludan ako nije praćen ehom miliona..." Zoltan Kodalji
Inspirisana ovim citatom iz рега jednog od svojih največih kompozitora Zoltana Kodaljia, Mađarska radio-televizija je početkom ove godine najavila pokretanje jedne izuzetne akcije u oblasti afirmacije vrednosti muzičke umetnosti putem masovnih medija, Prvog međunarodnog takmičenja reditelja televizije u kategoriji ozbiljne muzike. To je ujedno, posle več afirmisanog međunarodnog takmičenja pevača „Zoltan Kodalji” i Međunarodnog takmičenja mladih dirigenata, još jedan u nizu poteza koje dosledno povlači Mađarska televizija sa veoma jasno postavljenim ciljem popularizacije muzičke umetnosti kako u Mađarskoj tako i van nje. Kako predstaviti gledaocima televizije izvođenje jednog muzičkog dela, pogotovu ako se radi o delu visoke umetničke vrednosti, bilo je pitanje postavljeno još na samim počecima ekspanzije televizije i do danas na njega nije dat jasan, definitivan odgovor. Veoma različita, često oprečna mišljenja iskazivana su sa željom da postanu principi, odnosno pravila ponašanja, no svako od njih doživelo je ako ne poraz, onda bar uzdržanost tako da je u ovoj oblasti kreacije televizijskog programa ostalo možda još najviše otvorenih problema, najviše nedorečenog. Problemi nisu jednostavni; sama činjenica da je muzika auditivna umetnost i da na nas deluje skoro isključivo preko čula sluha dovodi odmah u početku u pitanje opravdanost njenog prikazivanja na televiziji. Nesumnjivo je da je televizija prvenstveno vizuelni medijum, da je razvijajuči se uporedo sa
170