RTV Teorija i praksa

Nažalost, i većina članova međunarodnog žirija opredelila se za vrcdnovanjc prvenstveno ovakvog načina rada. Najveće occnc dobijali su prccizni, a ne inventivni radovi, što je, sada već ne više ni krivicom organizatora, ni krivicom takmičara, svelo ceo ovaj koristan i dobronameran poduhvat na glorifikaciju tchničkc, po mogučnosti kompjuterske preciznosti u odslikavanju muzičke partiture, a ne umetničkog deia. Posebna nagrada za umetničku kreaciju, dodeljena od strane inicijatora i organizatora takmičenja - Mađarske radio-tclcvizije - jedinom jugoslovenskom takmičaru Aleksandru Mandiću i veoma velika popularnost koju je ovaj mladi reditelj stekao svojim nastupom ne samo u krugovima televizije nego i kod velikog broja gledalaca, ispunjava nas optimizmom ne samo zato što je iz naše sredine potekao možda prvi prihvatljivi odgovor na postavljeno pitanje, več i stoga što nam se čini da je točak posle toliko vremena konačno pokrenut i da se neće zaustaviti. Ceo tok takmičenja, pa i nagrađena ostvarenja prikazani su ili če biti prikazani i gledaocima jugoslovenske televizije, pa ne osećamo potrebu za detaljnijom analizom pojedinačnih radova. Ipak, ne možemo se oteti utisku da je i ovo takmičenje, a i razgovori vođeni oko njega veliki korak unapred na putu iznalaženja rešenja u ovoj veoma delikatnoj, a istovremeno i veoma kreativnoj oblasti realizacije televizijskog programa, oblasti koja otvara mogučnosti vrhunskih umetničkih dometa na medijumu koji nije jedino ili prvenstveno umetnički, ali koji pruža šansu specifičnog izraza svim granama umetnosti, pa i muzici.

173