RTV Teorija i praksa

i doživeo potpun uspeh. Na velikoj sceni ovog pozorišta postavljena je i moja komedija Bumerang, koja je prethodno, kao radio-drama, doživela uspeh u više jugoslovenskih radio-izvedbi (na Nedelji domaćih drama, na Radio-Zagrebu publika je proglasila za najboiju dramsku emisiju godine, a bila je emitovana i u nekoliko evropskih radio-kuća). Razume se, tekst je bio adaptiran za scenu i proširen, u toku rada razvijala se i njegova muzička nadgradnja (kompozitor Aleksandar Džambazov) i stvorena je komedija sa dosta bogatom muzičkom partiturom, ali je ipak ostala više komedija sa bogatim muzičkim fonom negoli istinski mjuzikl sa izvanrednim uspehom kod publike. Režiser je bio poznati dramski umetnik Krum Stojanov, a glavne uloge su tumačili Anče Džambazova i Zafir Hadžimanov. Saobraćajna nesreća Hadžimanova skinula je predstavu sa repertoara nakon dvadeset i sedme reprize, u njenom zrelom procvatu i usred velike popularnosti kod publike. Poz nazivom Džumbus i sa muzikom Ljubomira Branđolice, ova je komedija postavljena i na sceni Albansko-turskog teatra, od strane Turske drame, za čiju je publiku takođe predstavljala kulturni događaj (režija Dimitri Osmanli). To su primeri koji govore da radio-dramska literatura na jedan način vrača dug pozorišnoj drami, obogaćujući je svojim izražajnim srestvima: zvučna iskustva, unutrašnji monolog, muzička nadgradnja, itd. Polazeći od broja pozorišnih scena, raspoloživih talasnih dužina sa dramskim programom i ukupnih mogućnosti za realizaciju i plasman dramske literafure, možemo da budemo zadovoljni sa dosada postignutim, kako na planu izvedbi tako i sa odzivom publike. To, razume se, može da bude stimulans za nova ostvarenja u ovoj oblasti i realna pretpostavka za još snažniji prodor u prostore izvan naše uže sredine. Preveo s makedonskog Panče Zafirovski

66