RTV Teorija i praksa

pripremljene na osnovu podataka tih istraživanja kao npr. o tome ko su „teški” gledaoci (tj. gledaoci koji mnogo prate program), o gledaocima filmova na televiziji, muzičkih emisija, o regionalnim razlikama u načinu gledanja programa itd. Poseban projekt posvečen je „Merenjima radio-programa”. Tokom 1980/81. merenje je obavljeno tokom dva jednonedeljna perioda (od 10.XI do 16X1 1980 i od 16.111 do 22.111 1981.) Kao poseban zadatak obavljena su „Merenja auditorija lokalnog radija”. Slušaoci 24 lokalne stanice, koliko ih ima u Švedskoj, opisani su u kvantitativnom smistu u inicijalnom istraživanju koje je obavljeno tokom 1978/79. godine. U to vreme, pored slušanja radija, ispitivane su dnevne obaveze slušalaca, navike u slobodnom vremenu, čitanje novina, a ispitivani su i stavovi slušalaca o lokalnom radiju. Dodatna istraživanja obavljena su 1980/81. U svakoj godini ispitan je auditorij po četiri lokaine stanice. U svim oblastima intervjuisan je uzorak od 450 Ijudi o tome šta slušaju. Pitanja su se odnosila i na lokalni program i na program koji se istovremeno emituje i na Prvom i na Drugom kanalu Švedskog radija. Istraživanja su koncipirana tako da njihovi podaci omogućuju poređenje sa podacima ranijih istraživanja. Podaci navedenih istraživanja ukazuju da slušanje lokalnog radija varira značajno ođ regiona do regiona. Analiza podataka takođe pokazuje regionalne varijacije u dnevnom obavljanju poslova i u slušanju radija u satima kada se emituje program lokalnih stanica. Da bi se dobili precizniji podaci o ponašanju slušalaca u različitim regionima planirano je posebno istraživanje pod nazivom „Geografske raziike u slušanju radija”. Podaci ovog istraživanja trebalo je da pokažu da li je slušanje radija podjednako rašireno u celoj zemlji, ili navike slušanja variraju od regiona do regiona; da li različite podgrupe korisnika radija slušaju program isto, više ili manje u različitim delovima zemlje, da li variraju preferencije programa itd, Istraživanje „Deca, omladina i radio” rađeno je da bi pružilo podatke koliko švedska deca i mladi slušaju radio i kako selekcionišu emisije. Studija je takođe trebalo da pokaže da li slušanje radija varira sa godinama starosti, sa specifičnim interesovanjima dece i omladine i sa aktivnostima u slobodnom vremenu, a trebalo je da posluži i kao osnova za procenu valjanosti sheme dečjih i omladinskih emisija. Sledeći projekt koji se takođe bavi decom je „Deca u auditoriju”. Ođnosi se na navike gledanja televizije i slušanja

130