RTV Teorija i praksa

mišljenje auditorija o emisijama. Vršena je i evaluacija serije sa stanovišta ispunjavanja pedagoških ciljeva. Sledeće istraživanje je „Šta nam emisije vesti kazuju? Analiza razumljivosti sadržaja pojedinih stavki vesti.” Rađena je analiza sadržaja vesti i analiza razumljivosti pojedinih stavki vesti. Na osnovu rezultata prethodnih eksperimenata sa emisijama vesti i rezultata prethodnih odgovarajućih drugih istraživanja, u pomenutom istraživanju analizirana je produkcija vesti emitovana na programu radija i televizije tokom jedne nedelje. Analiza opisuje kompoziciju pojedinačnih stavki vesti (strukturu poruke) i raspravlja o tome kako auditorij percepira sadržaj. Projektom „Deca i razumevanje programa” istražuje se kako deca razumeju televizijski program. Deca gledaju televiziju i zna se koju vrstu programa najčešće prate. Međutim, mnogo manje se zna o tome kako ona razumeju ono što vide. Razlog je činjenica što je intervjuisanje dece delikatan poduhvat koji zahteva dosta vremena. Razumevanje televizijskog programa od strane dece nije predmet interesovanja samo u Švedskoj. O tom problemu može dosta da se sazna i iz studija u drugim zemljama. Odeljenje za istraživanje švedskog radija i televizije trenutno skupija zaključke inostranih rezultata istraživanja koja se bave razumevanjem TV programa od strane dece. lako je prvi cilj ovog posla da se stekne predstava kako deca vide i razumeju televizijski program, prikupljaju se takođe podaci i kako deca opažaju pokretne i nepokretne slike, o moči dece da shvate narativnu tehniku upotrebljenu u televizijskom programu i kako razumeju bajke i drugu prozu itd. 4. OCEKIVANJA, OSEĆANJA I PROCENJIVANJE U četvrtu grupu svrstana su istraživanja koja se bave problemima kako iskustvo, mišljenja i übeđenja utiču na percepciju i prihvatanje programa. Neka od njih se bave metodološkim problemom ispitivanja te pojave, dok se druga bave samom pojavom kao takvom. Cilj projekta „Testiranje novog metoda za istraživanje gledalaca televizijskog programa” je da unapredi metodu anketnog ispitivanja auditorija. Istraživanja koja se bave procenom programa od strane auditorija propuštaju da uzimaju u obzir osobenosti različitih tipova televizijskog sadržaja. Prvi

132