Srpski književni glasnik
на пуком меркантилизму, аежако никакве више циљеве. 2 тога, његова се нежна душа почела бунити. Све теже је под– | носио своје место, настојећи да било на какав начин ублажи свој дубоки бол. Почео се интензивно бавити уметношћу, · посећујући марљиво музеје, галерије и изложбе. Једнога дана разгледаше изложбу у „Кинстлерхаусу“, где случајно беху изложени Вагнерови нацрти за нову берлинску. катедралу. Видећи ове нацрте, толико се одушевио да је одмах напустио место, и пошао Вагнеру на Академију са молбом да га прими у своју школу. / НЕ АТИ
У Вагнеровој школи упознао са новим миљеом и НОВИМ | људима који су били пуни младеначког идеализма. Боравећи. кратко време у општем одељењу, толико је напредовао ma ra је Вагнер угео за сарадника у свој атеље. У то време, Вагнер је управо правио нацрте за бечку варошку жељезницу. Радећи под непосредним упливом великога бечкога мајстора, његове се способности наскоро ванредно развише. Колико га је његов учитељ ценио, · најбоље се види по томе што. му је често препуштао своје властите поруџбине. Тако је једно аустријско Обртничко удружење замолило. Вагнера да предузме декорацију јубиларне изложбе у бечкој Ротунди. Иако је овакова поруџ-' бина не мала част за свакога уметника, Вагнер је споменутом удружењу препоручио Плечника, и тако му омогућио први јавни иступ, који је наишао на свеопшту пажњу. Недуго затим његово се име прочуло поводом натечаја за Гутенбергов спо- “= меник у Бечу. Иако се натецаху најбољи бечки вајари и архитекти, жири је Плечниковом нацрту досудио прву цену. Када су, пак, били сви натечајни нацрти јавно изложени ~“ : бечка је критика о његовом моделу писала као о уметничком · , догађају првога реда. Али, до изведбе ипак није дошло. Бечки је шовинисти осујетише, јер не хтедоше да ce у срцу Беча“ 2:24 постави дело словенског уметника. : :
Тамо је првипут осетио радости слободнога живота. Holy сватдашњих брига, он је као птица летео по целој Италији,