Bilten Bitefa

e•ee0000 0 0 e Ooo O 00 0 00 ee O e 00 e 0 0 Ob O 00 e Oe oo t ooo go 0 oo 000 000000 OG o

044

Teatapaki tonovi biđe vepnovatno smipneniji„ vrednosti provevnmehije, široka javnost više uključena nego prošlih godina. Prvi put videđemo ma BITEF-u Bupgteateb ia Beča, kao i čuveni Šilepteaten iz Zapadmog Berlina. Poned toga» ?ideđemo ostvavenja posorhišnih ansambala {5 Rumunije, Madjarske, PFranoeuske, Velike Britanije, Italije, Nigevije, Senmegala, Danske, Saveane Republike Nemačke, Kanade, BAD 1 naše zemlje. Čitava Jedna velika lepesa nmao{ionalnosti, država, umetničkih shvatanja i ostvanenhja. Vepujemo da đe dani koji su pred nama donoet1i autentična umetnička usbudjenja, dostojna ugleda i kulturne trađieije Beograda.

Posdpaviljajućđi učesnike Festivala i isvpašavajuđi najlepše želje evima koji đe pratiti ovu medjunavodnu pozorišnu smotru, proglašavam VII BITEF otvoreniım.

gee eeo9o0 e G O GG O 0 e 0 00 e o 00 e 00 O 0 o 0: 00 0 0 0 06 00900 0 Oe O O 0 bo Ooo 00 beo O 000000 OB BC?

045 U MAŠEM ODNOSU PREMA RADMIKU NEMA NIČFG PATERNALISTIČKOG RAZGOVOR SA REDITELJEM ”"GOLGOTE" BOGDANOM JERKOVIĆEM TI NJEGOVIM ASISTBNTO: SRFEĆKOM CAPAROM

Kad smo „a3pcčp2li mašu akciju, kada smo preduzeli prve korake da bi Krležinu "Golgotu" vealisovali upravu u tVvopnicl. našli smo ma dobru volju onih koji o tome odlučuju. Medjutim, uskoro smo imali p?rilike da uvidimo da su prilike u tvopniei daleko instituoeT{ohalnije, da je način njenog vodjemja i vukovodjenja jeste daleko komplikova– niji, Čvpšđi i sapleteniji nego Što je to onaj sa kojim se asusnađemo u kazaličtima. Dakle, hagoveštaj našeg pokušaja bio je dočekan

sa stanovišta jednog mehanizma čije dejstvo nije ni malo lako savladati. Želeđi da avoj projekat i svoju aamisao Što pre i Što bolje Pealiazujemo mi smo szaobišli tu tvopničku hijeva»yhiju, nismo ušli u njen mehanizam, Vveđ smo ottšli dipektno vadniku.

To je isaavalo isvesno isnenadjehje. To da nas miko hije poslao,» da nismo došli odlukom fopuma, veđ samoinioijativno., Jep, poučen iskustvom, nadmik je bio gotov da primi haš dolasak sa atečenom skepsom + da pred nama ostane satvonem kao što to ostaje pred svim onim Što Mije isžagonjegoba v01je + jegovog opredeljenja.

Sa druge strane, naš pokušaj de prevaskodno teatapshi pokušaj, + uMžasak u fab?iku, u ovom slučaju, Jeste pitanje kasaališnog čina.,jeete pitanje nastojahja da se pyvonadje najbolji načih aa wapostavijanje Krležine "Golgote”". Dakle,» »iječ je nu teatapskoJj misiji, a he o edukaoiji, ne čak ni o kultuPološkom napoyu. Opredeljenje sa Krležimu "Golgotu" povuklo de oppedeljenje aa fabriku, pad u fabrict 1 hjen prostoPp naveo has je na isbon "Golgote" kao onoga Što u beatYu T M fabpiot saaslužuje da bude ealisiyano. Mi nismo ušli u tVvoyničku halu da bi bilo koga vaespitabali, veđ da bi na pravom mjestu mapravili predstavu. U našem pokušaju mema ničeg paternalističkog.

Glumac je bio taj koji treba da menja avoje navike i svoja shvatandda; svoj odnos prema kasalištu. Interesantno je da su i tokom vada +% predstave izlaaili oni glumei koji nisu htjeli da promene putanju kretanja. On sna da ide od svoje kuđe do kasališta, do te i te kafane + tu se atvar zavpšava. A sada odjednom tvophica,„ treba akvenhut1 aa uobičajenog puta, treba promeniti svoje navike.To sahteva isvestan derahžman, na to nisu bili spremni. I ova, kao 1 druge činjenice

eeS•SseVKgeVeeo0e 0 e 0 0 00 e 00 o o OG 6 000000 Oe o 0 e 0 O 00 Oe O Ooo e Oe Oe eo o