Bilten Bitefa

•e•e•eese0000 000 e ge e O O 0 oo O O O ooo 0 GO 0 00 eo: 00000 0 0000 OG BEG O 0 G GOOO O E O QO:QG Oc 5 RW e 6 6 » *

045

ukasuju na aaista postojeđu podeljenost i isključivost društvenih

te t kulturmih grupaoeija. Udaljenosti postoje, hemojmo se asava”a-–

vati. Mama su govorili da đe prašina tvoynmičke hale smetati gledaocima, da đe čadj padati ma glumoee. E pa oilj je da ismedju osta-

tog i glumae vadi svoj posao u tvormicei i da gledaoci vide kako ta tvophica isgleda. Mnogo veđe 153 menadjene predstavlja kazalište

u fabrici sa gledaoce sa strane», hego aa Yadnike koji su bili su-

djeonioei procesa hjenog atvavahja.

Mi smo imali otvoPene probe, naše {iskustvo govori da »vadnik ima potpuno drukčiji odnos prema teatru kada on na izvjestam način bostaje njegovo včasništ9o.

Pastte, sve su OVO veoma pelativnme atvapi. Dakle ođ toga da smo uSpjeli u zbiižavanju procesa vada u kasalištu i procesa vađa u fabriei, haš pokušaj ima snačaja samo ukolihc se naatavi. Za sada "Golgota" predatavlja lakmusov papin i sticanje nekakvog {ieakustva koje moše biti od snačaja asa ovakav đalji vad.

4 to malo iskustvo koje smo imali govozi nam da taj radnik asaista tima drukčiji odnos prema tom kranu sa kojim tridesetak godina prenosi željeso, onda kada vidi da ta naprava u predstavi 1 u tvoPhiei istovremeno odnosi njegovog Yaspetog kolegu. Ovaj momenat pop?ima prošineni dramski anačaj, njegovo odvijanje ima svoje prošineho dejstvo koje oslobadja od atečehog nepovjerehja ı ukočenhosti, ostobadja sa primanje kasališta, sa nesputano prađehje teata»skog čima i za saučeatvovahje.

Mije to atvarahje nikakvog vesevrvata, hije to ođlazak u aernedinu koji treba da spreči da ta aređina dodje u uobičajenu agrađu kazalište gde joj se inače obično nude odbojne i dosadne stva. Radi se mapbrosto o hapo?ru da se postighe odnos i {isasove dijalog, brvo dijalog ismedju glumaa i prave prirode njegovog bosla, satim dijalog ismedju vadmika i njegove sredine, te 1 da se obe ove atruktuzne suoče hako bi se u njihovoj usajamnoj konfrontaeiji ponešto preispitalo i kako bi se time hjihova isolivnanost makar malo smanjilk8. Mašine uthane u jedan drugi svijet, svijet kasališta» a sa druge strane glumac utkan u jednu drugu sredinu, u sredinu fabrike {isa· šžvaju itekako intepnes 1 kad jednih i hod drugih. Taj interes je pretpostavka sbližavanja. A sblišžavanje pretpostavka uspešne ismene sadržaja predstave i njenog progsedea Što baš u datom prostoru ima da postanu jedno.

Marnavnmo da ovakvi pokušaji u samome sačetku, navavho da još uvek Me postoji pravi dijalog, barijere nisu srušene, ome postoje. MGolgota” je samo početak JjJeđnog procesa koji ima smisla samo ako se hastav{.

LJU JL IT OCI O O S O SI TT 1 eegee eo beo 00 Go e0 go 0 o 0060 0 00 0 o0 000: e O Go O O 0 Be 0

046 JUMGTHEATAR BURGTHBATRA

Rasgovo» sa Gepha»ydom Klingenbengom, dipektonom (intendantom) Bungtheatra, dramatungom pozorišta Vajsom i učesmicima predstave "Kas preko Bodemskog Jjesevra" Peteya Handkea u vežiji Koni Hanams Maje?a.

"Bupgtheatan" i Pete Handhke su kao vatra i vođa, pekao je na početku rasgovora Ge»harđ Klimgehbe»g, Ja nisam imao toliko potešhkođa aa glumoima koliko su meki od njih imali sa Petepom Handkeom.

eg•eggoe a oo Ooo Ooo Oe oo eO O OoBıO O e o O o 00 0000 0 0tćeoO O 00 OE oo e Ooo 0 O O Eo8 o“.