Bitef

odsustvo nemarnosti. Ako je scenografija luksuzna (dizajneri L. Nalogov i M. Kurčenko), to nije da bi njena scena impresionirala publiku, več zbog egzaktne udobnosti koja je propisana datostima komada«. ■ Literarni Bazar, Sobitie, D. Luzin

SVETLANA ALEKSANDROVNA VRAGOVA Početak umetničkog puta zaslužne umetnice Svetlane Aleksandrovne Vragove bilo je njeno učenje u Masi Zavadskog, na GITIS-u. Sjajni profesori, poput Anisimove-Vulf, naučili su je zanata. Oni su bili izuzetni ljudi, nadafeni osečanjem najviše harmonije, važne i jake ličnosti. Tokom ovih godina ona je izgradila to duboko nestašno, histrionsko razumevanje teatra, koje je ova rediteljka razrila u svojim prvim radorima: Izvrtanje proleca V. Tendijakova, Posle četrdesete A.

Belinskog. O tim produkcijama se mnogo diskutovalo u pozorišnom svetu. Na primer, Posle četrdesete u Teatru Puškin izvodeno je riše od 300 puta. U Moskovskem novom dramatičeskom teatru Svetlana Vragova uradila je tri predstave. Sve su postigle veliki uspeh, a ona je postala jedan od najinteresantnijih mladih reditelja »novog talasa«. Od 1986. do 1987. Svetlana Vragova počinje da stvara nori moskovski pozorišni studio »Na Spartakovskoj«, koji se dañas zove Teatar Modem. Godine 1988. pozorište je otvoreno predstavom Draga Jelena Sergejevna Ljudmile Razumovske. Njen debi kao umetničkog direktora nadmašio je sva očekivanja, Najpopularniji komad sezone 1988/89. nagradio je pisac rečima najveće zahvalnosti; »Ovo je najbolja produkcija mog komada«. Svetska priznanja strigla su nakon priznanja u metropoli i državi. Turneje u Jugoslaviji i Sjedinjenim Ameriškim Državama donele su im status zvezda. Norine »Chicago Sun Time« uvrstile su ovu produkciju u listu »Najbolji u Čikagu u 1990-toj«. Godine 1989, ne čekajuči da to uradi neko od dramskih