Prosvetni glasnik

Општи део

763

ка-ца колико је то :.:огуће према хигијенским захтевима и расположивим школским 1 просторијама. Овај критеријум треба имати иу погледу задржавања досадашњег броја одељења, одиоско прн подношењу предлога да се поједина оДеЛ>ек>а затворе, ако је то икако могуће. Због овога се не сме ускратитп упис у грађавску школу поједином ученику. 2) Да наставници -це, а тако и управитељи грађаноких школа, при подели предмета на наставнике узму и прекобројне часове у, смислу § 55 Закона о грађанским школама до максимума по овом законском пропису. Управитељи школа, по извршеној подели предмета на наставнике на овај начин, поднеће преддог о премештају прекобројних наставника придржаваЈ -ући се строго школских потреба по струци наставника и, уколико је то могуће, по личним и породичним приликама ластавника-ца и њиховим лотребама за службовање у досадашњем месту. Но, да на основу оваквог предлога не би известан број наставника-ца био оптерећен и прекобројним часовима, а други чекајући на евентулни премештај био потпуно незапослен, управитељи школа ће по једној привременој подели предмета на наставнике упослити сва наставничка лица до њиховог дефинитивног размештаја. •3) Да се расположиви кредити за хонорарне наставнике, како по државном тако и бановинском буцету, као и сви кредити по бановинским буџетима који би се могли употребити у ову сврху, искористе најрационалније, како према школским потребама тако и у погледу стручне спреме лица која се узимају за хонорарне наставнике. Те кредите треба поглавито искоришћавати за хонорарне наставнике стрз^них предмета који нису саставни део струке редбвних наставника и чији је број недељних часоваа мали да би се за њих постављали редовни наставници. Тако, на пример, за: стенограсрију, дактилографију, књиговодство и кореспонденцију, поуке и вежбања из пољопривреде, индустрије и трговине с основима националне и политичке економије и грађанске дунжости с основима законодавства треба узимати односно предлагати за хонорарне наставнике лица из реда стручних референата и других за те предмете квалификованих лица, са оноликим бројем часова колико их ти предмети из њихове струке имају. На основу напред изложенога наређујем: 1) Да управитељи свих државних грађанских школа одмах на почетку наредне школске године узму у озбиљно разматрање напред изложено и, према броју уписаних ученика, поставе предлог о евентуалном затварању постојећих одељења или отварању нових одељења оа тачним и потпуним образлОжењем. Исто тако да поднесу предлог о подели предмета на наставнике додељујући им и прекобројне часове у смислу § 55 Закона о грађанским школама, а у вези са овим и предлог о премештају прекобројних на-