Radno i socijalno pravo

Републике Словеније" бр. 40/2003. Овај споразум, који је по својој садржини специфичан правни акт а по значају од посебне важности, може послужити као добар пример за израду социјалних споразума у Србији и Црној Гори. Због тога смо одлучили да о садржини истог обавестимо нашу стручну јавност, у очекивању да ће по угледу на њега и у Србији и Црној Гори у скорије време бити закључени слични социјални споразуми и у складу са њима започети озбиљни социјални дијалози.

КОНЦЕПЦИЈА СПОРАЗУМА И НАЧИН ИЗЛАГАЊА

Споразум чине четири дела са укупно 98 тачака и 2 прилога. Дакле, у питању је по садржини обиман правни акт који има карактеристике и елементе општег правног акта али и појединачног правног акта.

У првом делу Споразума (тачка 1 - 4.) одређује се сврха закључења Споразума.

У другом делу Споразума (тачка 5 - 8.) одређени су циљеви закључења Споразума.

У трећем делу Споразума, који је најобимнији (тачка 9 - 87.) детаљно и прецизно се одређују активности за постизање договорених циљева. Најзначајније активности одвијаће се кроз привредни развој (тачка 17 - 49.), социјалну заштиту (тачка 50 78.) и правну заштиту (тачка 79 - 87.).

У четвртом делу Споразума, који чине заједничке и опште одредбе (тачка 88 - 98.) садржана су правила о праћењу примене Споразума, потписивању, важењу и објављивању Споразума.

Споразум садржи два прилога и то:

Прилог 1 - Значајни макроекономски и јавнофинансијски показатељи и индекс човековог развоја и

Прилог 2 - Кретање предмета у радним и социјалним судовима.

Споразум ћемо због обима изложити у два дела:

а) у овом, који чини први део рада, ћемо изложити сврху закључења, циљеве чије се остварење очекује и планирани привредни развој, који представља један од три битна услова за постизање уравнотеженог социјалног економског развоја;

65) у другом делу ћемо изложити социјалну и правну заштиту, као преостала два битна услова за постизање уравнотеженог

103