Ratnik

са с "0 и

3 Ја = = ум

оним истим погодбама које се траже и од апарата за бомбардовање. Типове апарата утврђује у Немачкој војна власт. Усвојени типови експлоатишу се саобразно ономе чему они одговарају. Немачка тежи да уведе четири типа аероплана, који одговарају категорији: уништача, извиђача и за бомбардовање, једни дању, други ноћу. (Ове ће Зе и примењивати друштва за ваздушни саобраћај. Одвећ велика разноликост оте-

жала би службу снабдевања материјалним деловима.

Авијациона су друштва у Не многобројна. Има их око 40, а јамачно ће се њихов број још више повећати,

Сва она добијају инструкције од централног органа „Вејећа 5атЕ го Ја Кганаћгмећгеп“ (државни биро за аеронаутику ти аутомобилизам). Утицај ђе ђенералштаба на овај биро ван сваке је сумње. Биро распоређује линије међу друштвима и осигурава их разним субсидијама. Експлоатација ваздушних ливија не доноси никаквих прихода. Расходи су велики око подизање; и уређења аеродрома и куповине материјалне спреме. Овг друштва везују крај с крајем само помоћу субвенција од државе или великих индустријских и трговачких компанија.

Држава чак прикупља И прилоге у циљу повеЋања потребних средстава. Врши се широка и разнолика пропаганда. Искоришћавају се кинематографи (у Берлину су, у том циљу, образована два друштва). Пропаганда ће дати добре резултате. Понека друштва улажу капитале у ваздухопловство, одричући се унапред од примања ренте.

У намери да оправдају издржавање великог броја ваздухопловних апарата и да подрже у иностранству престиж немачког ваздухопловства, два друштва (Пешвеће ин гецеге! и забата), не добивши дозволу, почела су обслуживати линију Берлин— Беч. То је било забрањено.

Сва ова друштва пружиће Немачкој мотувност да створи своју ваздушну флоту од ваљаних и опробаних апарата. Али, «с погледом на развиће савремене приватне авијације, тешко је претпоставити да ће друштва моћи одржавати многе хиљаде апарата потребних за рат.

Следствено, пре него што би отпочео рат, Немачка ће морати да изради велику количину оних типова који се налазе у служби. Такви радови не могу остати незапажени, нарочито кад се у Немачкој налазе контролне комисије.

_ Што се тиче израђивачке моћи, она је у Немачкој још врло велика. Врло је мало радионица затворено, Многе су се од њих латиле механичке и металургијске производње, али је инсталација у њима са извежбаним особљем остала ист