Ratnik

РАЗЛИЧНОСТИ

ЕНГЛЕСКА КОЊИЧКА ЕГЗЕРЦИРНА ПРАВИЛА (Сауајгу #ганипе)

ДРУГИ ДЕО Рат

Енглеско министарство војно издало је у фебруару 1921. год. Други део привремених коњичких егзерцирних правила, који говори о употреби коњице у рату.

И ако су Енглези за време минулог рата имали ретко и мало могућности да прикупљају искуства у погледу употребе коњице, која се као таква може употребити само у маневарском рату, ипак сматрамо да су енглески закључци занимљиви из ових разлога: Енглеска војска имала је од првог почетка рата добро организовану ваздухопловну службу, која је у току рата знатно умножена и појачана. Енглези су употребљавали у велико оклопљена ауто-средства (тенкове, лако оклопљене и наоружане аутомобиле и аутомобиле за превожење пешадије). Они су имали дакле могућности да замене несавремену коњицу модерним средствима у ваздуху и на суву. Енглези су. поглавито ратовали у крајевима са веома добрим путевима, који су дозвољавали брзо пребацивање аеропланских хангара и широку употребу и најтежих аутомобила.

Правило почиње тим, што излаже Општа начела за употребу коњице у рату. Навешћемо их у изводу:

Коњица је саставни део сваке армије, која оперише на земљишту подесном за кретање на коњима; али треба имати у виду да ће решавање неких задатака, које је у прошло доба спадало коњици у дужност, бити у будућности ствар ваздухопловства, брзих борних кола и пешадије на аутомобилима. Главне особине коњице су њене способности да се креће брзо, да се бори у кретању, да може велике даљине прећи у сразмерно кратком времену. Она представља веома покретну ватрену моћ, која омогућава коњици да дејствује самостално и да решава задатке који обично спадају у делокруг пешадије. Ако дакле нема несавладљивих препрека за кретање на коњима, коњица је способна да брзо удари на непријатеља