Ratnik
-60 РАТНИК
Краткоће ради и да би се избегло често понављање ми ћемо борна кола обележавати: 6. к.; телеграфију без жица: т. 6. ж.
1. Глава Прва Привременог Правила (упуша) за употребу борних кола, као направа пешадијских, каже:
1) Борна кола су оклопљене направе са механичким кретањем, намењене да олакшају пешадији напад (покрет у напред), ломећи пасивне препреке или активно опирање које се укаже на бојишту.
Према овоме 6. к. представљају једно борбено средство у суштини активног карактера.
2) С обзиром на овакву улогу, направе треба да одговарају овим условима:
Способност да се боре на разноликом земљишту и да ломе пасивне препреке, да би отвориле пролаз сопственој пешадији.
Да имају такво наоружање, да могу да разоре или бар неутралишу брзо активни отпор, који непријатељ истакне нашој пешадији. .
Заштита у колико је могуће потпунија противу разорних средстава или неутралишућих, које употребљава непријатељ.
3) Борна кола сама, нити могу задобити нити посести терен. Она су само једна снажна помоћ на расположењу пешадије, чији покрети и ватра комбинују се са покретима и ватром 6. к.
П. Организација борних кола.
4) Борна кола имају разноврсне задатке које треба испунити на терену понекад разривеном и са разноврсном непријатељском организацијом положаја. Да ли би само један тип борних кола могао да испуни разноврсне улоге које се дају 6. колима2 Свакако да не би. Према томе сем лаких 6. к. за праћење пешадије треба располагати и колима за „пробој“, способним за отварање пролаза на сваком терену својој пешадији и артиљерији и да су способна да збришу и свед“ на најмању меру отпор ослоних тачака јако организованих.
5) Да изнесемо сада особине борних кола, којима сада располаже француска војска:
а) Кола за пробој још су у проучавању; франц. команда није се определила за модел, који ће узети, али свакако да ће тај модел превазићи 50 тона и имати оклоп, који не може „да пробије цело зрно пољског топа.
Б) Кола за праћење пешадије т.зв. „пратећа“. Има их лаких и тешких (Кепаш| и марке У»).