RTV Teorija i praksa
Darinka Simić
RAZVIJANJE KRITERIJUMA I NEGOVANJE MUZIČKOG UKUSA SLUŠALACA
U prošlom broju našeg časopisa u članku Muzički program Radio-Beograda od 1929. do danas, na sedamdeset četvrtoj strani ispod programa prvog koncerta novoosnovanog Radio-orkestra izostale su reči „možda ove kompozicije još neko pamti. Međutim...” Pošto ove reči bliže određuju stav autora članka prema navedenom programu sastavljenom isključivo od saionskih komada efemerne vrednosti, smatraii smo za potrebno da objavimo šire objašnjenje samoga autora.
Као što је očito, uvek je postojalo ugađanje ukusu publike. U prvim danima rada beogradske radio-stanice pre 50 godina radio-program nije morao da vodi računa o konkurenciji jer je nije ni bilo, ali ipak nije smeo da ostane ravnodušan prema zahtevima najšire publike. Kompozicije poput Petrogradske vožnje saonicama ili Deset devojaka ni jednog muškarca trebalo je da budu mamac za publiku koja je do tada muziku slušala uglavnom u kafani i da je privežu za radio-program. Međutim, kao što je u prethodnom članku bilo reči, pored ovakvih, radio-program je več u tim prvim danima nudio slušaocima i doista vredne sadržaje, iako je morao računati da je tada
148
MUZIKA