RTV Teorija i praksa

1. kategorija informativnih 11 TV emisija ozbiljne muzike, i 2. kategorija kreativnih TV emisija ozbiljne muzike. Kategorija informativnih emisija ozbiljne muzike bi obuhvatila: a) snimke i direktne prenose izvođenja muzičkog dela u užem smislu reči - tj. maksimalno objektivno i materiji potčinjeno televizijsko medijski što manje pristrasno beleženje toka izvođenja muzičkog dela (bez obzira na muzički oblik i medij za koji je delo pisano) od njegovog (partiturom, libretom i tome slično) predviđenog početka do kraja; b) televizijske filmove, snimke i direktne prenose izvođenja muzičkog dela u širem smislu reči - što pretpostavlja jedan širi, dokumentaristički prilaz zbivanjima koja okružuju i pripremaju izvođenje muzičkog dela, kao i čitav tok samog njegovog izvođenja, proširujući svoje interesovanje i na prateče okolnosti izvođenja; c) sve TV emisije koje imaju obrazovno-muzički karakter ili se bave popularizacijom ili ozbiljno naučnim razmatranjem muzičke umetnosti (kontakt-emisije, biografije muzičara, muzička takmičenja, estetičko i teorijsko-muzički diskursi i tome slično),

11 Možda bi čak bilo opravdanije govoriti tu o „kategoriji obrazovnih emisija ozbiljne muzike” - pošto je već dovoljno ukazivano na nepouzdanost, odsustvo objektivnosti TV informacije. Televizija, buduči uvek „pričom”, „tuđom stvarnošću o stvarnosti” - dakle mitom stvarnosti i mitom o stvarriosti baš kao i svaki drugi mit, istorijsko ili umetničko delo može biti i poučno, „obrazovno”, ali ne i „informativno” u onom smislu u kom to tvrde zagovornici direktnog prenosa.

64