Srpski književni glasnik

50) СРпПпски Књижевни ГЛАСНИК.

ца Бахових фундаменталних дела, старих и нових класичара, с погледом на замашан број њихових опера, програмне музике, симфоније, капелну музику, његове концерте за клавир и виолину.

Због краткоће, задржимо се само на најважнијој пијесмо m3 програма на Сен-Сансовом „Концерту,“ и обележимо према њему особине свирања Г-ђице Шоповићеве п у осталим комадима.

Г -ђица Шоповићева извела је из Сен-Сансовог „Концерта“ само први став, у коме се после подуже прелудије (Мобега(о) са пробраним модулацијама и у сјајним пасажима јавља главна тема у делу АПесто. Поред огромне тешкоће техничке изискује овај „Кондерт“ у почетку другог дела маркантно истицање, а доцније, у обради, пажљиво наглашавање теме, која се кроз цео други део првог става повлачи. Г-ђица Шоповићева, поред суптилног осећаја, тачног фразирања и позитивног разумевања композиције, располаже пуном техничком спремом, и због ових особина она је била у стању да изведе не само Сен-Сансов „Концерт“ сигурно и разумно, већ п остале мало час поменуте пијесе.

Г. Фр. Ондричек наш је давнашњи познаник и од једно десет година стално посећује Београд. У пратњи · Г. Ондричека био је овога пута на место ранијег солиста и пратиоца г. Лафита, г. Родерих Бас, пијаниста из Беча. У програм г. Ондричек унео је и овом приликом врло мало новога. Осим Сен-Сансовог „Концерта“ за виолину — који је заменио иначе облигатан Менделсонов „Концерт“ — и своје кратке композиције Усћегло Саргстоко, све је остало Г. Ондричек имао у програму минулих концерата. Лаубову Ројопајзе, Не'пверину Barcarole m Паганинијеву Фантазију Мозе5 познајемо из концерта који је 1898 Г. Ондричек приредио у Кр. Народном Позоришту. Мање познат био је публици концерт Г. Родериха Баса. Осим Бетовенових 32. Уамтабопеп С. тој. остале пијесе: Шопен Вегеепзе и Менделеон СћагаКеге сек, биле