Srpski književni glasnik

УмеЕТНИЧКИ ПРЕГЛЕД. bl

су први пут овде јавно свиране. Г. Ондричеку могло се ло овог концерта замерити, да је редовно избегавао, да нас упозна и с модерним виолинским концертима. Брамсовим, Чајковског или Дворжака; и за то емо се овога пута обраловали, кад смо на програму прочитали да ће Г. Ондричек свирати Сен-Сансов „Концерт“, који по величини и техничкој изради спада у исти ред. П Сен-Сансов „Конnepr“ има три става (не убрајајући ту онај кратки који чини прелаз ка трећем ставу). Маркантне, снажне теме и бујност карактеришу оба крајња става, која су везана једним мирним ставом благе отмене мелодије са чистом глатком техником. Г. Ондричек нам је у овом концерту изнео своју потпуну величину тона и целокупну савршену технику виолине. Нарочито ce истиче код г. Ондричекова. свирања оригинално фразирање честом употребом темпа гиђабо, при чему извођење композиције добија израз слободне и духовите импровизације. Г. Родерих Бас задовољио нас је потпуно и као пратилац пиjeca Г. Ондричека и као солист. Озбиљна студија п виртуозност виделе су се најјасније у Бетовеновим Варијацијама. У почетку истакнута тема била је и у сложеном контрапунктном сплету увек провидна и вештом употребом педала укусно ниансирана.

“ Кр. Срп. Народном Позоришту појавила се недавно први пут Г-ђица Љубица Тодосијевићева у Целеровој оперети Штичару, у улози Христе. Г-ђица Љубица кћи је наше признате глумице и одличне певачице Г-ђе Зорке Тодосијевићке. У разноврсном п обилатом репертоару позоришних домаћих и страних комада са певањем и у оперети, Г-ђа Зорка има главне партије, m својом вештом игром п смишљеним музичким тумачењем створила је она одличну школу за оне, који се одају позоришном певању у комадима лакшег стила. Поред осталих, први покушај учинила је ономад и њена кћи Г- фина Љубица, и ми се радујемо, што је Г-ђица успешно савладала замашну улогу Христе. Г-ђица Љубица распо-