Srpski književni glasnik

–„ +

ОЦЕНЕ П ПрРИКАЗИ.

|

дели п то, да култ хероса... није од пекони оригинална грчка установа, него да су (ког) је добили од Трачана са Севера... — ...једно је већ непобитан факт, т. ј. да тероски култ код Грка, као w onaj код Трачана стоје у тесној вези са чашим обичајем славе. Онп су, пли постази један из другог, као што је то било пзмеђу трачког и грчког култа, или су се могли (ког) напоредо један поред другога развијати, пмајући евој заједнички H3вор још у времену пре сеобе Трачана п Словена са праседишта на Карпатпма. Ну, да лп је та заједница тако давнашња; да ли не датира она тек од 600 по Хр. пл чак и после примљеног хришћанства Па чак шта више, да ли тај обичај није позајмпца било директно од Трачана, било индиректно преко Гркаг“

Тако г. Васић. Доиста чудновато. Да оставимо на страну то што би било чудно да Грци немају данас сла ве, ако су је пмали у време покрштења Срба, да би исто тако било чудно да је немају Бугари а пмају Србч у Боени, Херцеговини, Далмацији п у опште на западу, ако су је Срби добили од Трачана, јер срце трачког елемента на Балканском Полуострву била је данашња Бугарска, док су у западној половини његовој били Илири; да оставимо напослетку п то што је г. Васић овде заборавио на своје мишљење да су славу пмали готово сви народи на извесном ступњу културе. Алп ово што иде не можемо пропустити. Г. Васићу cy пепитиваоци сложни да је херојски култ дошао Грцима са севера, а сам каже да им је по једном од њих он дошао из Беотије, — дакле њему Беотија није била у Грчкој. Даље из тога само што је тај култ дошао са севера г. Васићу је „јасно“ да му порекло треба тражити северно од Беотије. Затим на основу тог непобитног доказа да треба ићи на север п зато што су и Трачани имали херојски култ, он тврди категорички да је тај народ позајмпо Грцима овај култ. Џа онда г. Васић каже како је његов читалац видео из неких података литерарних, песторијских оптд. да је грчки херојски култ пореклом тра-

5