Učitelj
Ме
168
Поред тога требало би основати нарочите заводе за даље образовање и усавршавање учитеља. Ови заводи требали би да су интернатски уређени, са привредним добром и потребним наставницима. У тим заводима одржавали би се краћи или дужи течајеви за усавршавање социјално просветних радника у селу и израђивали би се планови и средства за успешно спровођење појединих акција у селу, а у циљу подизања сеоске културе. Ови заводи постали би духовни центри за образовање и усавршавање сеоских социјално-просветних радника.
Стални течајеви могли би се одржавати и у огледним уста новама, где би учитељи продубљивали своје стручно образовање и пољопривредно, односно домаћичко знање.
Овакав завод, односно стални течајеви, били би јако рентабилни, јер би утицали на побољшање рада у погледу наставног правца у основним вишим народним и грађанским школама, као и на социјално-културном подизању села.
План и програм течајева
Поред идејних основа за рад у селу на течајевима би требало учитеље специјално упознати са овим проблемима и питањима из дечје заштите:
1) наука о деци и дечјој заштити;
2) поучавање деце, проблема и методике дечје заштите задаци породице у погледу дечје заштите, — утицаји станбених прилика у заштити деце;
3) настава о деци и њиховој заштити у специјалним школама;
4) пропаганда дечје заштите: ширење позитивног знања о деци и дечјој заштити у најширим слојевима народа;
5) стручно особље за заштиту деце: врсте и задаци меди“ цинско- социјалног особља, нарочито у погледу заштите сеоске деце тј. лекари, заштитне сестре (сестре посетиље), дечје неговатељице и бабице, као сарадници у акци за заштиту деце у селу;
6) стручне установе за извођење дечје заштите: медицинско“ социјално-педагошке; социјалне: правно-социјалне и социјална помоћ.
7) административна организација дечје заштите, надлештва, канцеларије; добровољна сарадња и течајеви за сараднике у акцији за заштиту деце у селу;
8) материјална средства — буџети;
9) закони: законодавства о јавној и приватној заштити деце.
Методе и средства ва заштиту мајки и деце
Течајеви за спремање социјално просветних радника за рад у селу имају за први задатак да упуте будуће сараднике у заштиту деце на селу, у методе проучавања постојећих животних прилика и услова у селу и да ови упознају добре стране, које треба форсирати и слабе стране, које треба исправљати и сузбијати.