Učitelj
169
У течајевима нарочито оспособљене учитељице, могле би, у селима где нема заштитних сестара, посећивати сеоске кућену вези са саветовалиштима за мајке, одојчад и малу децу давати потребне упуте и указивати моралну помоћ сеоским породицама.
Пошто питање заштитних сестара за рад у селу из материјалних разлога неће бити тако брзо реализовано, могао би се наћи излаз у томе, да се у течајевима за оспособљење учитељица за социјално старање и заштиту деце, поклони нарочита пажња упознавању и усавршавању учитељица у пословима заштитних сестара.
Учитељице су већ по свом позиву одређене за васпитачице народа и сносе моралну одговорност у том правцу по самом свом позиву. Њихова школска спрема је најприроднија за то усавршавање. С обзиром на школовање и карактер, који има њихов позив и своју педагошку спрему, код њих неће бити тешко да се пробуди интересовање, љубав и воља за практични рад на задацима који би припадали заштитној сестри у селу, да је бар делимично замене. . Поред тога. овај рад дао би учитељици у селу карактер праве народне учитељице и мисионарке свог позива.
Васпитање мајке у хигијенском и општем погледу
Централни проблем за опште подизање живота породице у селу треба да буде вечита тема у течајевима за учитељице.
Учитељи народних школа могли би имати свог удела и у реализацији закључака П Балканског конгреса за заштиту деце, којима се тражи, да се у бабичке школе примају девојке са села, за које постоји вероватноћа да своју присну везу са селом неће изгубити, а које располажу добром вољом и природном иницијативом, чврстим карактером а свршиле су бар народну школу. Течајеви за учитеље социјално-просветне раднике за рад у селу могли би у том погледу давати детаљнију иницијативу и упуте при. одабирању нараштаја за тај позив.
Између педагошко-социјалних установа са чијом организацијом и методом рада треба ови течајеви детаљније да упознају учитеље, спадају: дечја игралишта, феријалне колоније, дечји клубови са читаоницама и радионицама и сличне установе, које служе здравом запослењу школске деце у слободном ваншколском времену и њиховом опорављању. Оне су нарочита област где ће учитељ бити вођа и сарадник. Оснивању и организовању тих установа треба у течајевима посветити нарочиту пажњу.
Посетиоце течајева треба још упознати са организацијом и вођењем школских кухиња и заинтересовати их за акцију у том правцу. Упоредо треба расправљати о акцији и методама рада за одевање сиромашне школске деце и добијању јавних и приватних средстава за ту сврху.
Посетиоце течајева требало би упознати и са разним врстама пропаганде, а нарочито путујућим течајевима и покретним изло-