Arhiv UNS — Selo

На краЈу се може подвући, како колективне масовие организације, у склопу других мера које предузимају народне власти, и у овој фази развитка наше привреде могу да послуже као пример како се у пољопривреди, упркос постојећих објективних и субјективних тешкоћа, могу да решавају крупни проблеми, чије остварење Петогодишњи план ставља пред пољопривреду. У тим акцијама међутим не треба видети нешто друго до једну од форми рада којом треба и може да се допринесе бржој преоријентацији наше пољопривреде; затим што већем омасовљењу савремених метода рада у њој, -шме акције постају нарочита школа за широке слојеве пољопривредника; као и друго о чему је већ говорено. Ове форме рада, као што се видело, могу да играју данас важну улогу у пољопривреди, јер одговарају иашим конкретним условима и могућностима рада из којих оне и произлазе, а које ће се у будућности, под новим условима, и саме мењати. На крају се може подвући да планске и организоване масовне акције претстављају данас код нас једну од оних мера којима се, на почетку остварења Петогодишњег плана, доприноси повезивању пољопривредне производње на распарчаном ситном поседу са планском привредом. 4. Основни недостаци у досадашњегд раду на заштити биља, Већ је раније споменуто како се онај опсежни програм поједнних акција заштите биља могао да планира и оствари захваљујући искључиво широком одзиву пољопривредника као и помоћи коју су пружале како масовне организације тако и одбори народне власти. Стога се овде нећемо задржавати на случајевима несхватања значаја акције, иа случајевима њихове недовољне организованости и припремљености и томе слично, а који су били локалног карактера. О овим појавама писала је дневна штампа која је пратила развој акција, и оне су у већини случајева благовремено отклањане. Овде нећемо говорити ни о недостацима који нису специфични за заштиту биља, као што на пр. питање свидендије претставља општу слабост у читавој пољопривреди и које ни заштита биља није могла да реши са више успеха, чак ни у односима између Министарства пољопривреде ФНРЈ’ и министарстава народних република.

41