Bilten Bitefa

I ja sam gradjanin i često to moram da budem {iako to ne Zelim. Zato se bavim teatvmom, je se kyos taj proces zajedno sa sapadnieima ostobadjam toga pritiska, toga procepa i ujedno ga čimim Vvidnim, očitim, 1iahMosim ga.

Medjutim, juče tokom predstave Ja sam sebi bostavljao izvesna pitanja,» vekao de dalje Budolf. Sudeći po bveakeiji publike pitao sam se da 11. sam došao

u sredinu čiji je društveni 3iuot takav da se ona oslobodila problema kojima se mi u predstavi bavimo, tj.pitao sam se jesu 11 naši problem. 1 Vaši. Drugo, pitanje, medjutim, bilo je, mije 1 promenjeni Idejni ·tloopt "Bede Gablep", ta brutalnost u iskasivanju ogramičehje gradjanskog sveta oho što je teško prihvatljivo.

"Čini mi se da je tokom jučerašnje predstave publika postavljala ono trinaesto pttanje, nema 11 Heda pravo da bude histeričnma, dakle. publika nije u predstavi malazila dovoljno argumenata za odbramu Hede, Heda mije branjena, te mislim da u ovom momentu leže užpooe+“ jedne nedovoljne veakoije 1 delimičnog odziva,» vekao je Veno Taufey. |

"Vidite, u ponašanju gospodje Hlsted bočiva možda put sa Igrahje "Nove".

den šta se ma egaisteneijalnom plomu dešava sa tom šenom u trenutku u kome

ona hrabro ustaje protiv institucije braka. Šta ona može da zad, Čega može

da se prihvati, kako đe njen život dalje teći, PeKkao je Hans Pete» Rudolf.

I vidite ma tom putu od fotelje do izlaska iz sobe ona ima sebi da odgovori

na nta pitonja koja je u stvai postavio maškavaoc, koja proistiđu 15 hijeparhije vrednost jednog muškog sveta, ona dakle rasmršija u bojmovima Što

su ppoistekli iz muških ideja. A ti pojmovi često su gradjanski. M+ veoma

dugo nismo imali literaturu koja bi se bavila svakodnevnicom tog gradjantna koja bi ga amalisivala + problematisivala. Sada smo dobili autopa koji to

sna + ume da vadi, to je Bodo Štvaus, pisae čiji govo” u pozorište unosi probleh Zapadne Memačke danmas,čije delo dma važnost koliko sa teataP toliko 1 sa one

što u njega dolaze. Sve Što smo "Hed Gable»n" uradćl4d sad»žano Je kod Ib-

zena, ako nešto 1iagleda ismedjeno to je zato što smo mi navikli na odbed.jeno tgronje ovoga autora. Mi smo ovoga puta igrali ı potekst ovoga pisca 1 to

sa veoma konstruktivnim 1 kreativnim ogsećonjem { Ljubav ı mpžnje prema

njemu, Jep njegova. dramatupgija o gradjoaonstvu jeste ma isvestan hačih KOPMDptivMa. Istovpemeno,„ Činilo nam se da su kod Ibaena veoma snačajhe ohMe stva koje se ne dešavaju na posoymioe{. Recimo, Lefbyg, on je jednom prognam is . grada, i sada se u Mjega vpmaća kao uspeo čovek { nije m. strano da kao domfnitrajući ipak bude deo tog sveta koji ga je pvognao. Šta se sa njim dogo-

dilo tokom četiri godine proghanstva. Tu smo pokušali da otklonimo tu det{injastu predstavu o ezotici 1 da ukažemo na broblem moći. Jep šta Heda traži | u tremutku u kome ne sna čega da se poduhvati, kako da nadje islas. Ona Me. | traži lepuškastog prijatelja, već čoveka čija je mođ u movoeu ili dyuštvenom statusu. Dakle, vadi se o isveshnim prototipovima ponašanja 1 kapaktevističnim sTtuaoeı oma. .

"Hteo bih da postavim nekolko pitanja u namepi da razsdasnitm predstavu 5a čija htenja imam puno poštovanje koje he deli i vesultat, vekao je u daljem toku rasgovora Predrao Bajčebić. Matme, sašto se u ohome Što se htelo ostalo na pola puta. Cenim to Što Ibaem nije menjam, medjutim, Ono Što se Igralo pokazivalo mom je Šta se menja, na čemu se {HSsiSstiYa. Mo, tekst se na kraju ipak osvetio. Ličnosti su isgubile motive. Zašto Je ıiavpšeno pomerahje u vremenu koje u predstavi nije ni Ibaemovo, a ni naše. Otuda predstava potseđa na eksppestonističke filmove. Kao da se u Jednom trenutku saboravilo odakle se kyvehulo. Govoyite o prototipovima, Ho oni su dati hepromehJ IJU, tako da gubimo ihteres da pratimo njihove sudbine.

TLO IV ONO IM 08 RL BR WM lele » edhiop:aNje MwlMmlelwkel e Mičle 6. avelara UB: Me je vevokada O aiviW awe u ela VOJE MOV WILGDUL JP M