Bitef

Ijudskom duhu naš cilj je da prosečemo naslage političke, socijalne i verske filosofije, koje su odvajale Ijude jedne od drugih, i da se koncentrišemo na ritmove i energije koji su svima zajednički. U središtu proslave nalazi se predstava, ritual čoveka kojti izvodi grupa šamana, lekara-čarobnjaka, koji putem mističkih i tehničkih moći dovode okupijene Ijude do tačke samospoznaje. Ovom ritualu prethodi manje ceremonijalno slavIje sa muzikom i igrom u kojoj učestvuju svi koji su se tu zatekli to je trenutak kada se zajednički duh oslobađa svakodnevnih briga i rutiha, i uliva u osnovni tok Ijudske egzistencije da bi omoguéio kasnije sjedinjenje. SLOBODNO ULIČNO POZORIŠTE ima trenutno dve predstave na repertoaru: LEKSIKON I DUHOVNO OKO. One su skup siika odražaj stava ili stavova ove grupe prema životu u savremenom svetu. Do njih se došio grupnim diskusijama, improvizacijama, i eksperimentisanjem. Bilo bi teško navesti određenog autora. Ovi su komadi skup fragmenata pronađenih u nekoliko umova ovde pesma, tamo malo dijaloga pregršt siika destilisanih u ceiinu ili možda čak i ne u ceiinu nekoliko parčića možda nedostaje namerno; mi ostavIJamo mesta za kreativnost gledaoca. Svaki clan te grupe mora da popuni praznine da bi ritualu dao detalje sopstvenog života. Zato ne mogu redi SLOBODNO ULIČNO POZORIŠTE je ... vi morate učestvovati u doživljaju, pa onda napisati sopstveni odgovor.

what is the free street theater I am frequently asked “What is the Free Street Theater just what do you do?” I am always stymied by this question because the Free Street Theater is not a static object that can be codified and catalogued. It is what it is however: The Free Street Theater is a celebration; a street corner festival, a community event. Recently a aritic called it “an experience in people.” I like that description a lot, principally because it implies an interaction between all the participants. The Free Street Theater experience is as much about the excitement of the audience member in the street as it is about the actual performance on the stage. It is a spiritual event in that it Is directed to the human spirit

our goal is to cut through the leyers of political, social and religious philosophy that have separated men from one another and to concentrate on the rhythms and energies common to ali men. At the center of the celebration is the performance the ritual of man enacted by a group of shamen medicine menwho through mystical and technical powers lead the assembled community to a point of self recognition. Preceding this ritual is a more informal celebration featuring music and dance and involving all who have gathered for the event <— this is a period during which the collective spirit is liberated from the mundane considerations of daily routines and drawn into the basic flow of human existence in order to make the subsequent communion possible. The Free Street Theater’s two current productions Lexicon and Mind’s Eye are a collection of images reflections of the company's attitude or attitudes toward living in the contemporary world. The material was developed collectively through discussions, improvization and experimentation. It would be hard to cite a specific author these works are an assemblage of fragments that were found in several minds a song here, a scrap of dialogue there an abundance of images distilled into one whole or perhaps not a whole at all some pieces may be missing by design: we have room for creativity from the audience. Each member of that group must fill in the blanks to particularize the ritual in terms of his own life. Therefore, I cannot say what the Free Street Theater is you must participate in the experience and then write your own answer.

biografija PATRICK HENRY, 35 godina, umetnički direkter SLOBODNOG ULIČNOG POZORIŠTA i savetnik za pozorište, film i druge javne medije pri Umetničkom savetu države Illinois. P. Henry je direkter SLOBODNOG ULIČNOG POZORIŠTA od njegovog začetka 1969. godine. On trenutno piše i režira predstavu MASTILO na ABC televiziji, u kojoj igraju mnogi bivši članovi SLOBODNOG ULIČNOG POZORIŠTA. On je predavač u Goodman School of Drama, gde je i dipiomirao književnost 1960. godine. Od 1969. do 1972. bio je producent Goodman Studio pozorišta, i reditelj Goodman Professional Company. Prošle se-

zone režirao je VLADAJUĆU KLASU Peter Barnes-a, koja je pobraia mnoge pohvaie kritičara. Patrick je dve godine bio direkter Culiver letnjeg dramskog školskog programa, reditelj profesionalnog ateljea u čikagu, reditelj i scenograf ietnjih igara HEART-OF-THE-LAKES, kostimograf letnje turneje Imogene Coca, PCD JAVOROVIM DRVETOM I igrač u Ballet Russe iz Monte Karla. Bio je i šmlnker za WMAQ, televiziju u čikagu.

ljudsko SLOBODNO ULIČNO POZORIŠTE došlo je Juče u Canton, »videlo« svoju publiku i pobedilo osvojilo srca i čula Ijudi koji verovatno nikada do sada nisu videi! ovakvu predstavu. Dvema predstavama (LEKSIKON popodne i DUHOVNO OKO uveče) prisustvovalo je oko 1.200 Ijudi. LEKSIKON JE »kolaž impresi ja i izraza načinjen od reči: ’pesma', ’igra’, ’priča’ i ’život’. Sva četiri delà predstave su znalački isprepietana modernom igrom, pantomimom, muzikom i učešćem publike. Večernja predstava imala je takozvanu »društvenu poruku«. Reditelj, Patrick Henry, je dao objašnjenje; »Mi društvenu poruku izražavamo samo ukoliko osetimo da ono što i marno da kažemo predstavIja donekle univerzalnu istinu«. »Društvena poruka« se međutim ne odnosi samo na visokoparne istine, već i na lokalne problème stanovnika grada u körne se gostuje. »Mi se bavimo Ijudskim pričama, onim što na čovekov život neminovno utiče«. »DUHOVNO OKO« se bavi Ijudskom percepcijom, kako Ijuđi vide sami sebe, svoju okolinu i druge Ijude. Ključna reč kađa se radi o SLOBODNOM ULIČNOM POZORIŠTU jeste 'ljudsko’. članovi grupe se odnose jedno prema drugom i prema public! tako da premoste i odbace dvodimenzionainu hladnoću televizijskog ili fiimskog ekrana, ili otstojanje uobičajenog pozorišnog komada ili mjuzikla. (Vern Borth) DAILY LEDGER. Canton, Illinois 28. jun 1972.

129