Bitef
Time ne poriče mogučnost autentičnog stila, več proglašava avangardu za poslednji autentični Stil moderne Civilizacije, koji se završava porazom Revolucije. POZORISTE SESTARA SCIPIONA NASICE ustanovljeno je oktobra 1983. da bi se obnovila pozorišna umetnost. POZORISTE SESTARA SCIPIONA NASICE nema pozornicu. Obnova je poziv na udruživanje i zato POZORISTE SESTARA SCIPIONA NASICE zauzima prostor svih pozorišnih institucija. Delovanje POZORISTA SESTARA SCIPIONA NASICE ograničeno je na četiri godine. Oktobar 1987. godine je mesec samoukidanja POZORISTA SESTARA SCIPIONA NASICE. Retroprodukcija POZORISTA SESTARA SCIPIONA NASICE ODREĐENA je četvorogodišnjom akcionom i programskom organizacjom, koja obuhvata spoljni, manifestacjom deo, i unutrašnji, kreativi deo. Spoljni deo, manifestacije obnove obuhvačen je akcijama pojavljivanja, vaskrsavanja i samouniśtenja. Pojavljivanje, koje ima funkciju širenja ideja, otpoče-
lo je 30. oktobra 1983. prvim pismom sestara Traje četiri godine. Akcija vaskrsavanja izvedena je 15. oktobra 1984. Akcija samouništenja označava završetak delovanja POZORISTA SESTARA SCIPIONA NASICE koje če biti dokumento vano 1987. godine pismom samouniśtenja. U tom pismu biče objavljena i imena i individualni stavovi svih saradnika. Unutrašnji, kreativni deo deli se u tri faze. Prva - ilegalna - faza delovanja POZORISTA SESTARA SCIPIONA NASICE završila se godine 1983. u kojoj je bila izvedena premijera Retrogardnog dogadaja Hinkemann. Pripremanje i izvodenje tog retrogardnog dogadaja odvijali su se u ilegalnim okolnostima, sa ciljem da se postepeno konstituiše i manifestuju Ideja i retrometoda stvaranja. Godine 1984. POZORISTE SESTARA SCIPIONA NASICE prešlo je u drugu - egzorcističku - fazu stvaranja koja je bila posvečena ideji o neophodnosti obnove slovenačke pozorišne umetnosti. U egzorcističkoj fazi POZORISTE SESTARA SCIPIONA NASICE iz-
velo je Retrogardni dogadaj Marija Nablocka. Godina 1986/87. posvečena je fazi retroklasike, koja, sa Retrogardnim događajem Krstenje pod Triglavom, sprecava delovanje POZORISTA SESTARA SCIPIONA NASICE sa delovanjem slovenačkih pozorišnih i nacionalnih institucija.
The Theatre of Sisters Scipion Nasice is making the following known to its public: - the Retrogardistic Event Baptism under Triglav is a theatrical spectacle - which isn't based upon any drama text, - but it expresses itself through the language of the plastic arts attractions
- embodied in sixty two pictures - in which the contents are manifested through the prevailing activity of form. - Baptism at Savica by France Prešern and Baptism at Savica by Dominik Smole determine only the mythical basis of the performance, ■ its dramatic potential - which is implied in the fatal motif of rechristening ■ in rechristening of Črtomir and Bogomila ■ in rechristening of nationc in rechristening of epochs which are reflected very sublimely in the history of art, in constant fellow-traveller and eye-witness of all rebaptisms the Retrogardistic Event Baptism under Triglav is a story of a rechristening of a nation portrayed through opties of art historical retro-quotations are its language artists are its protagonists because the history of rechristening is a sacred place in whiçh existances vanish chaning the image of the world in the function of this very image the same tragic fates of the
15