Bitef
SIIOVITfi POÉTIKA SKEPTICIZMD Nećemo ponovljati, jer je krojnje odgledno - u Kataloniji istrajavo jedna inovatinva tradicija teotorskih jezika koja se manifestuje sa takvom snagom i uspehom kakve ne možemo nod u preostalom delu zemlje. To zvud pomolo »šovinistički«, ali dnjenica je do je katalonski teator, generálná, vrlo zdrov. Naš domad dramski produkción! krajolik je tako pun nepravilnosti, da je pravo olakšanje soznati kako je i kod nos moguće proviti krojnje kvaliteton teatar koji je u stanju da bude sinhron i homologan sa najboljim ostvarenjima gestualnog i »faktičkog« teatro u svetu. Budud do njenom stilu nije potreban tekst, Company Sémola je jedna od najjedinstvenijih grupa koja može potvrditi ono što govorim. Ñjihovo poslednje ostvarenje »Hibhd« potvrduje zaprovo s jedne strane opsesiju tragolaštvom u kotolonskom teatru gde se mnoge grupe, dm nauče tehniku stvori, upuštaju u rizik preispitivanja, sve do »dekonstrukcije« a sa druge strane propozidje korišćenja odredenih kodova upisanih u nepreglednoj struji kojom plutaju ostaci humanističkih oiupina industrijskog društva. Kako bilo, Sémola Teotre ne spada ni u kakvu vrstu transcedentalizrno i zna kako da kombinuje smisao za humor sa »poetikom dekadencije«. ñko govorim o paru koji igra na pesmu odrpanca, o nju pritom mnogo vise zanima kolač od cokolode na stolu nego ma šta drugo... ñko govorim o dami koja živi na ivici onatomskog zovodenja same sebe, a dokje prema sebi norcisoidno morbidna, jede jedan preogromon sendvič... fiko insinuiram razornu snagu skeča koji govori na temu nekomunikadje između muškaraca i žena koja se završava raskošnom domoćom katastrofom... ñko kažem do ove i druge situacije imoju privlačnost iznenadenja i vrednost rigoroznog rada, zapravo bih vam sugerisoo bespogovornu maštu Semole i njihove sposobnosti da budu hvale vredni i sjajni gde god pošli. Pa i todo uvek postoji neka druga, sugestivna i originalna osobina ove grupe. U »Hibridu« se susrecemo sa alegorijama i koreografskim nagoveštajima koji su mimeticke
refleksije neke vrste plesnog teatro i estetike proznine post-industrijskog društva, ali ono što je u »Hibridu« zaista vožno su humor i suptiinost preko kojih grupa manipuliše element patosa. »Hibrid« je dosledno drama skepse. I jo zaista mislim da je toj skepticizom, koji se skriva ili ledi osmeh na lieu, izvor iz kogo se erpu mnoge ideje savremenog teatro kojeg zostupa Sémola, i to vrlo
Joan ñnton Benach
originalno, josno i silovito. 11
VIGOROUS POETICS OF SCEPTICISM LUe do not soy it again because it is pure evidence: it persists in Catalonia an innovative tradition of theatrical languages manifested uuith a tenacity and achievement that uue do not find in the rest of the country. This can sound a little »chauvinist« but in fact catalan theatre is in general in very good health. The landscape of native dramatic productions is so irregular that it is relief to knouu that at home uue ore able to make theatre uuith so much quality that can synchronize and be-homoiogoted uuith the best of the gestural and »factual« - theatre in the uuorld. Belonging to a style that doesn't need text, company Sémola is one of the most singular groups that can prove uuhot I'm saying. »Hibrid«, its last creation, confirms in fact, on one hand the obsession for investigation in catalan theatre uuhere many groups, os soon as they knouu the technics of this job, take risks on assaying, even until the »Deconstruction«, on the other hand the proposal uses some codes inscribed on a vast current uuhere the rest of the humanistic uureck of industrial society is floating, ñnyhouu »Sémola Teotre« doesn't foil into any kind of transcendentalism and knouus houu to combine 0 sense of humor uuith »The poetics of decadence«. If 1 talk about a couple dancing to the sound of a uuorn out singer uuhile she seems to be more interested in o chocolate coke on o table than in anything else... If I talk about o lady uuho lives under the look of her ouun anatomical seduction and uuhile she is norcissticly morbid about herself she eats on enormous sonduuich... If 1 insinuate the smasher strength of a sketch that