Bitef

Julijan Beck, Judith Malina, Jovan Cirilov i Mira Trailovič (1967)

pozorištem u kulturnoj sredini koja je bila slabo opremljena da ga prihvati. To je dovelo do toga da su vlasti u Njujorku zatvarale svaku salu u kojoj su igrali: Cherry Lane Theater je gradska vatrogasna služba zatvorila 1953. godine. The Living Theatre Studio na uglu Brodveja i 100. ulice zatvorila je gradska gradevinska uprava. The Living Theatre u 14. ulici zatvara 1963. godine poreska služba, a tri decenije kasnije, 1992, pozorište u Trečoj ulici ponovo zatvara gradska gradevinska uprava. Tokom šezdesetih godina trupa je počela novi život kao putujuće pozorište. U Evropi su se razvili u kolektiv koji je zajedno živeo i radio na stvaranju novih formi nefiktivne glume, zasnovane na političkim uverenjima i fizičkoj obuci glumača posvečenih koriščenju teatra kao medija koji če pospešiti društvene promene. Taj period obeležavaju uspesi, kao što su Misterije i kratki komadi, Antigona, Frankenštajn i Raj sada (Paradise Now). Sedamdesetih godina The Living Theatre započinje stvaranje ciklusa komada Kainovo naslede (The Legacy of Cain) namenjenih izvodenju u netradicionalnim prostorima. Od zatvora u Brazilu do kapija čeličana u Pitsburgu, od udžerica

u Palermu do njujorških škola, trupa je najširoj mogučoj puhlici besplatno prikazivala komade Šest javnih činova (Six Public Acts), Kula od novca (The Money Tower), Sedam meditacija o POLiTiČKOM SADO-MAZOHiZMU (Seven Meditations on Political Sado-Masochism), Okrenuti Zemlju (Turning the Earth) i Oratorijum podršca štrajku (Strike Support Oratorium). Osamdesetih se trupa vratila u pozorišne sale, gde je razvila novu tehniku saradnje, koja je puhlici omogućila da proba zajedno sa glumcima, kao i da im se pridruži na sceni, učestvujuči u predstavi. Tako su pored ostalih, izvedeni: Prometej u zimskom dvorcu (Prometheus at the Winter Palace), Žun Metuzalem (The Yellow Methuselah) i Arheologija spavanja (The Archaeology of Sleep). Posle smrti Juliana Becka 1985. godine, Judith Malina i veteran trupe koji se posvetio i režiji Hanon Reznikov, Divorili su pozorište The Living Theatre u Trećoj ulici na Menhetnu. Tu je izvedeno niz inovativnih dela, medu kojima su Tablice (The Tablets), Ja i ja (I and I), Božije telo (The Body of God), Humanost (Humanity), Pravila civilizovanog ponašanja (Rules of Civility), Otpaci (Waste), Odjeci pravde