Bitef

ISTORIJA BLACK TENT TEATRA Osnovan 1968.godine, Blek Tent Teatar sada ima trideset članova. U saradnji sa organizatorima volonterima, 'nosimo pozorisne aktivnosti u vise od 120 varoši i gradova širom Japana. 1968. BTT je nastao kao Teatar Centar 68 spajanjem tri male dramske grupe. Inicirao je raznovrsne aktivnosti predstavljajuéi se kao repertoarsko pozorište, putujuće pozorište, i posredstvom časopisa. 1970, Sveopšte predstave počele su u velikom crnom šatoru sa sedištima za oko 350 Ijudi, Prva predstava je Pies sa anđelima koji su spalili svoja krila. originalni komad zasnovan na Marar/Sade Petera Weissa. 1971. Aktivnosti BTT-a su reorganizovane da bi se usresredile na šatorsko putujuće pozorište, i njegovo zvanicno ime promenjeno je u Crni šator 68/71, 1972/73, Sêrija aktivnosti počinjala je sloganom “Srednjezimsko komercijalno pozoriste". Abe Sada ; komedija koju je napisao Makoto Sato izvedena je u Tokijskom teatru, u šatoru koji je postavljen u njemu, 1975-1977, Trilogija Makoto Satoa sa temama iz Showa ere (1926-1989.) izvodena je u celom Japanu. Sastoji se od sledeéih komada: Psi Abe Sada. Kinema i fantom, Übistvo Blankija u šangajskom proleču. Onda su aktivnosti privremeno obustavljene, 1978. Saradnja je počela sa indijskim, filipinskim i ostalim azijskim grupama. Desetogodišnja ideja ‘azijskog pozorišta*, zamišljenog sa sloganom Teatar za borbene mase", ostvarena je, i dva programa: Crveni kabare i Crveni razred su lansirani. 1979. Izvođenja šatora nastavljena su turnejom sa predstavom Übistvo Blankija u šangajskom proleću. Sledeći Jotahama raj, komad koji je napisao Kiyokazu Yamamoto i režirao Sato, postavljen je u Tokiju. 1980. Saijuki, skup epizoda iz kineske bajke Hsi ju di (Majmun ), izvodi se primenom tehnike ’glumac kao pripovedač', koju smo razvili razmenom sa azijskim pozorišnim grupama, Članovi BTT-a učestvovali su u radionici koju je organizovala Filipinsko obrazovno pozorišno udruženje. Prva prekomorska predstava BTT-a postavljena je na sceni u Manili. 1981. Noć noći i noć, Satoa, izvodena je po celoj zemlji u šatoru. Crveni kabare pocinje svoje turneje sa dve predstave zasnovane na delima Kenji Miyazawe, čuvenog pesnika i romanopisca, koji je radio 30-ih godina XX veka, 1982. Pinokio Džanbaraja Kiyokazu Yamamotoa, izvoden je na sveopštoj nacionalnoj satorskoj turneji, a Crveni kabare izvodio je Tigrovu bajku Daria Foa po Japanu i u Manili, Pas Abe Sada postavljen je u Haiyuza pozorištu u Tokiju,

1983. Crveni kabare postavio je četiri predstave u Tokiju, a na šatorskoj turneji izvoden je Japan sa Amerikom koji je napisao Tadashi Katoh. Predstava Pepeo i Dijamanti Satoa igrana je u Haiyuzi, Održan je Azijski teatarski forum, konferencija pozorišnog sveta, sa učesnicima iz sedam zemalja iz jugoistocne Azije. 1984. Adaptacija Vojceka Geroga Bûchnera postavljena je u Haiyuzi i prihvaćena na sveopštoj šatorskoj turneji. Crveni kabare je na turneji sa predstavom Drugo putovanje Kenji Mijazave. 1985. Nova verzija Vojceka izvodi se u šatoru širom Japana, i Začuđeni Breht satirični kabare, zasnovan na Usponu i padu Mahagoni grada Bertoita Brechta, izvodi se u Haiyuzi, Započet je projekat Titanik. Nestašna noč- napisao Taro Takahasi i režirao Tadashi Katoh - postavljena je u BTT centru. 1986. Moj dragi posredniče, drugo delo iz Titanik serijala - napisao i režirao Tyong Wi-sing postavljeno je u BTT centru. Satov Brodolom Titanika izveden je u šatoru u Tokiju i izvoden je na turneji po Japanu, Tri sestre u letnjoj noći igrana je u Haiyuzi, Crveni kabare zapoéinje turneju sa Proleterskom tužnom pričom, koju je napisao Hiroshi Ageno a režirao Kiyokazu Yamamoto. 1987. Proleterska tužna priča izvodi se u BTT centru i odlazi na turneju. Radeéi sa kompozitorom Yuji Takashiem i slikarom Taeko Tomiyamiem, BTT producira i postavlja na scenu u tokijskom Uminariju Hanajoze, sa temom о korejskoj ’siobodnoj ženi‘ koju su iskoristili japanski vojnicj. Otprilike u isto vreme, Crveni kabare izvodi Drugo putovanje Kenji Mijazave u Vankuveru i Sijetlu, Luk obasjan reflektorom koji je napisao i režirao Sato, pojavio se u Tokiju i krenuo na turneju po Japanu. 1988. Blek Tent Teatar proslavlja dvadesetu godišnjicu svoga osnivanja. Luk obasjan reflektorom postavljen je u Tokiju. Proleterska tužna priča izvodi se u Tokiju i u Karakuwa Morskom pozorištu, na festivalu u malom ribarskom selu, Crveni kabare izvodi Treće putovanje Kenji Mijazave na turneji. 1989. Članovi BTT ponovo igraju u Karakuwa Morskom pozorištu; koristeći radionice, oni pomažu seljacima da prave svoju sopstvenu predstavu. U BTT centru režirani su Pevajući Brehta, I Sedmorica mudraca i lavirint ; postavljen je Kenjijev svet. 1990. Ropin dnevnik predstavljen je u BTT centru, Opera za tri grosa, zasnovana na istoimenom Brechtovom delu, prikazana je u Tokiju i krenula je na tromeseënu nacionalnu turneju. To je prvo delo iz Brechtove renesansne serije, napravljeno da prikaže Brechtov rad na slobodan, lako razumljiv i humorističan način, Originaina predstava režirana je u Karakuwa Morskom pozorištu. Organizovana je pozorišna radionica. 1991. Osamdesetosam noći na Tadžo-Maru

Hiroshi Agenoa, u režiji Yamamotoa, predstavljena je u Tokiju. Zadržavajući Gogoa da čeka od Satoa; Nasa tri mudraca postavljena je u BIT centru. Ovo je prva и seriji eksperimentalnih drama za nepozorišne prostore. 1992. Predstave u šatoru, koje su prerasie svoju svrhu, privedene su kraju; aktivnosti su premeštene na alternativnu produkciju u pozorištirna i u BTT centru. Sa Yamamotoom u u-lozi pisca i režisera, Hazama i Sumi-Čan je izvedena u tokijskom Honda pozorištu. Ovo je drugo delo iz Brechtove renesansne serije, zasnovano na njegovoj Dobroj ženi iz Sečuana. Kafuova opera koju je napisao i režirao Sato, postavljena je u BTT centru. Zasniva se na životu i radu čuvenog pisca Kafu Nagaia. Hazama Sumi-Čan izvodena je na nacionalnoj turneji. 1993. Komad Nespretan čelista kraj prozora, zasnovan na Nespretnom čelisti Kenji Miyazawe, napisao je Yamamoto i režirao zajedno sa Haruhiko Saitom; prikazan je u BTT centru, Komad Urbana džungla, koji je napisao i režirao Kato, izveden je u tokijskom Globe Teatru kao treôe delo iz Brechtove renesansne serije, Otvorena je škola glume. Kaufova opera izvedena je u Asakusa Franceza u Tokiju. Kasnije je ista predstava izvedena u Japanu na neobiônim mestima, kao što su fabrike, mesta bez pozornice, otvoreni prostori. 1994. Počeo je ‘Alternativni teatar' i ‘Mreža" aktivnosti, Yamamotov komad Ačaraka trgovac, koji je režirao Kato, izveden je u Honda Teatru. Nespretni ielista kraj prozora izveden je u tokijskom Baus Teatru i krenuo je na turneju. Kralj srebrne lopte - napisao i režirao Sato - postavljen je u BTT centru kao delo iz azijske pozorisne serije, Zasnovan je na delu Imperator Džons Eugenea O'Neilla. 1995. Tekon Kinkret, zajedničko delo koje je režirao Sato, izvedeno je u Honda Teatru. Zasnovano je na popularnom stripu Taiyo Matsumotoai, predstavlja glumačke improvizacije. Velika grupa mladih glumaca, pisaca i režisera spoljnih saradnika BTT saradivala je u ovoj predstavi. Vojcek je učestvovao na pozorišnom OFF festivalu u Avinjonu. 1996. Kan-Gan zasnovan na priči singapurskog pisca Kuo Pao Кипа, koji je režirao Sato, igra se u Suzanari pozorištu. To Je prvo delo zajedničke azijske produkcije. Vojcek je na evropskoj turneji i učestvuje na tri pozorišna festivals, kao što je OFF festival u Avinjonu. Put koji Je izabrao Šiši, u Yamamotovoj režiji, učestvuje na Toyoma nacionalnom pozorišnom festivalu. Kan-Gan odlazi na nacionalnu turneju. Radionica sa PETom za produkciju Romea i Julije sledeće godine izvodi se u Manili,