Bitef

pesme iz XVIII veka za produkciju Carla Goldonija II Campiello 1976, za koju je Nyman spojio ono što bi opisao kao "najbučniji nepojačani ulični bend" koji je mogao da zamisli: zvečke i udaraljke uporedo sa bendžom, bubnjevima i saksofonom.. Nyman je zadržao Campiello Bend posle izvedene muzike za predstavu, dodajući celokupnom miksu svoje pokretačko sviranje klavira. Bendu je bio potreban repertoar i Nyman je počeo da ga popunja-

va, najpre sa In Re Don Giovanni, karakteristicnom Mocartovom temom. Prvobitna postava benda počela je da se menja, pojačan

je zvuk i sastav je promenio ime u Michael Nyman Band.To je bila laboratorija

u kojoj je Nyman formulisao svoj stil kom-

pozicije око jake melodije, fleksibilan, ali prodoran ritam i precizno artikulisano sviranje ansambla.

Kako je Michael Nyman Bend ovladavao svojim nastupom, kompozitor Nyman je pisao razlidte stvari za ansamble, uključujud tu i simfonijske orkestre, a kapela horove i gudačke kvartete. Napisao je nekoliko delà za pozornicu istaknutog čoveka koji je pobrkao ženu sa šeširom

(1986), delo proizašlo iz parnične studije Clivera Sacksa; komponovao je muziku za različite koreografe , kao

što su Siobhan Davies, Shobana Jeyasingh,

Lucinda Childs, Karine Saporta i Stephen Petronio. Njegova muzika je doprla do velikog auditorijuma zahvaljujući filmu, naročito Peteru Greenawayu, sa kojim je sarađivao na jedanaest filmova izmedu 1976. i 1991 Ostali režiseri sa kojima je radio su Jane Campion (Klavir, 1992), Volker Schlondorff (Džin, 1996), Neil Jordan ( Kraj afere, 1999) i Michael Winterbootom (Zemlja čuda, 1999). Takođe je sarađivao sa Damonom Albarnom na muzici za Antonijinu izgladnelu pticu (1998).

Nyman je komponovao muziku za modnu reviju (Yamamoto Perpetuo kreatora Yohji Yamamotoa, 1993), za otvaranje linka brze pruge (MOV, 1993) i za kompjutersku igricu (Neprijatelj Nula, 1996). Takvo osećanje trenutka obogaćeno talentom, nešto je što je zajedničko sa baroknim kompozitorima. Koncert za harfu i gudačke

instrumente razvija ideje koje se sreóu

u Promenljivosti laute i Tangu za Tima; Treći gudački kvartet stoji

iza muzike u filmu Carrington Christophera Hamptona iz

1996. Muzičko-multimedijalni i ostvgarenje Iščeznuće

komesara, zasnovan na knjizi Davida Kinga o

Staljinovim manipulacijama sa fotografskim dokumentima, imalo je svoje prvo izvodenje u Londonu decembra 1999, a opera Suoöen sa Gojom premijerno je

izvedena u Span ij i avgusta 2000.godine.

Nyman sada radi na delu Jedini svedok; opera koja

je zasnovana na neurološkoj studiji o slikaru sa Tauretovim

sindromom (Starozavetni sindrom), Libreto je napisao

Christopher Rawlence,

U svakom pokušaju Nyman je dokazao da je veoma praktičan. On ne gradi kuie u vazduhu koje bi nanosile bol izmučenom kompozitoru uhvaćenom u koštac sa apstraktnim sistemom. On radije neprestano pokazuje spremnost za saradnju, živahan smisao za humor, literarnu imaginaciju i instinktivnu sposobnost da privuče pažnju veoma različite publike.

Annette Morreau