Bitef
Comedie-Francaise et Claude Angelini
"Za portret, jedan cilj: istina, zivot, skrivena dubina ličnosti, u njegovoj radionici, laboratoriji ill kancelariji. U pauzi... bez poze. Opuštenost i humor neophodni su modelu koliko i snimatelju: prvom da bi zaboravio oko u njega upereno, drugom da bi mu pomogli da uhvati orte iičnosti." "Saučesništvo koje se uspostavlja, događa se u deliću Sekunde. To je vrebanje, prijateljska zaseda, koja sebi ne dopušta uvek lako mitraljiranje, ali i blagonaklonost za predmet i tehničku 'demagogiju'." "U portretu - snimanje videnog je snimanje života." Klod Anželini (Claude Angelini) Zaljubljen u fotografiju, ali i u pozorište, Klod Anželini je odlučio da spoji dve svoje strasti, Nastavljajud svoju delatnost reklamnog fotografa, učestvuje u snimanju predstava Francuske komedije (čiji je verni posetilac od rane mladosti), pri čemu u svojim fotografijama pre svega traži izražajnost i životnost. Potom potpisuje ugovor s velikom Kućom, Od tog časa Klod Anželini snima sva "ostvarenja" - sve probe od prve čitalačke, sve do ■generalke". "Kakva je to radost", veli on, "biti povlašćen da se utopiš u te radne timove. S teleobjektivom sam se nasao u istoj ravni s glumcima koje sam poznavao i cenio, u mogućnosti da uhvatim pokret, gest, izraz na vrhuncu treperenja, što je za mene igra puna privlačnosti..." “Spoznao sam sve Probleme, teškoće najuglednijih reditelja, scenografa, kostimografa, a na dan 'premijere' video kako se rađa öudo kao magijom,..'
“Danas svedočim za Francusku komediju koju volim i koja je deo moga sveta. Nadam se da su ove fotografije, odabrane od toliko drugih, dovoljan dokaz..." KLOD ANŽELINI Nakon studija crteža kod Zana Suverbija (Jean Souverbie), potom fotografija na Nacionainoj školi fotografije (ENCP) Klod Anželini postaje snimatelj kod Natkina, cuvenog pariskog fotografa specijalizovanog za dečije portrete. Tokom sledećih sedam godina rukovodi foto-servisom Geštetnera (Gestetner), Želeći, međutim, da se šire izrazi, odlučuje se za samostalnost u reportaži i modi. Radi za reklamne agencije i "direktno" s turističkim, industrijskim, hotelskim i ugostiteljskim preduzećima. Eklektičnog i radoznalog duha, željan raziičitih susreta, Klod Anželini ne ulazi u usku specijalnost i može isto tako lako dati reklamnu sliku s manekenima i statistima za Er-Frans (Air France), kao i fotografisati haljinu za Diora ili sarađivati sa Salvadorom Dalijem na njegovom kuvaru Galine večere. Ali zato ne zaboravlja portret, tu Opasnu umetnost za koju je Pikaso (Picasso) govorio: "Možete raditi šta hoćete s drvetom ili kućom, ali ako se dotaknete iica - Pazi opasnostü!" Njegova saradnja sa Francuskom komedijom tokom vise od dvadeset godina obuhvata na neki način sve pravce i tako spaja dve strasti: fotografiju i pozorište. Klod Anželini: "Ne ozdravlja se obavezno od udara groma... Od svog 'otkrića' Francuske komedije priiikom jedne predstave Ruj Blaz (Ruy Blas) - u vreme kad sam bio u kratkim pantalonama nisam prestajao da bude opčinjen tom uglednom kućom i da je volim zbog sna i vrednosti koje je za mene predstavljala." "Poželeo sam, dakle da svom radu reklamnog fotografa pridružim i rad fotografa predstava, kao i nezaboravne uspomene koje je zabeležio moj objektiv i koje stoje i u mome srcu.“ "Hvala svima: glumcima, rediteljima, zanatiijama, tehničarima što su mi svojim talentom podarili velike čudesne trenutke Pozorišta." IZLOŽBE: - FNAC - Trgovinska i industrijska komora Pariza (Chambre de Commerce et d'lndustrie de Paris) - Kardenov prostor (Espace Cardin) - Bazar gradske kuće (8.H.V.) - Studio Pozorišta Francuska komedija (Studio - Theatre de la Comedie-Francaise) - Pozorište Stari golubarnik (Theatre du Vieux - Colombier) KNJIGE; - Članovi Francuske komedije, izdanje Encre