Bitef
5
Bitef je svojom selekcijom pokušao da reaguje na društveni trenutak koji je košmaran za ekonomske analitičare celog sveta, kao i za mnogobrojne građane koji svakoga dana ostaju bez posla, ali odgledno inspirativan za pozorišne umetnike, trenutak u kom se vaskrsii Marksov Kapltal ponovo prodaje u rekordnim tiražima, kada se prema njemu snimaju filmovi i štampaju manga stripovi, i ponudio zanimljiv izbor predstava koje se na razlidte nadne bave krizom korporativnog kapitalizma. Uprkos svim teškoćama, sa zadovoljstvom možemo konstatovati da je konačna selekdja, iako unekoliko sužena u odnosu na ranija izdanja ovog festivala, uspela da zadrži svoj uobičajeno visok profesionalni nivo i ponudi nove i zanimljive informacije о aktuelnim tokovima u savremenom pozorištu. Ono što je, međutim, ove godine potrebno posebno naglasiti nisu samo odlične predstave koje su uspele da se nađu u selekciji već i nekoliko onih koje, na našu veliku žalost, to nisu. Zbog potpunog uvida u celokupni koncept selekcije koji iz objektivnih razloga nije mogao da bude potpuno realizovan, smatramo da bi ih ovom prilikom trebalo pomenuti. Selekdja i slogan kojim je inspirisana bill bi, svakako, još bolje podržani naslovima kao što su Smrt trgovačkog putnika pozorišta Schaubühne am Lehniner Platz u režiji sjajnog Lika Persevala (Luc Perceval), kao i veoma posebnom i internacionalno sve popularnijom predstavom Frankenstein Project mladog mađarskog reditelja Kornela Mundrucoa (Kornél Mundrczô). Uprkos svemu, verujemo da ce publika Bitefa i ove godine imati puno razloga da bude zadovoljna, ali i da se ozbiljno zamisli, jer mnogi umetnici dji ćemo rad moći da vidimo na predstojećem festival upravo to očekuju. Nadajmo se samo da rastuća pandemija gripa neće ozbiljnije uticati na ishod sledećeg festivala, osim ako se ne nametne kao nova pozorišna tema.
Anja Suša i Jovan Ćirilov