Bitef

Narodno pozorište u Beogradu, velika scena 21. i 22. September, 20 hBO min Trajanje: 2 h 10 min, bez pauze

Prošloje četrdeset godina otkako je snimljen film Teorema Pjera Paola Pazolinija. Bio je to kultnifilm poznat samo maloj grupi upućenih. U to vreme, 1968. godine, svet je hrlio velikom solsticijumu. Društvene napetosti su proizlazile iz frustrirajuće kako nestašice tako i viška, za koji se ispostavilo da je takođe nestašica. U svom najnovijem projektu Gžegož Jažina se koristi strukturom Pazolinijevog delà da bi istražio granično iskustvo, odnosno, bolje reći, iskustvo granice. U životu likova u predstavi, kao i u životu svakog čoveka, postoji kritična tačka kada se udari u zid. Čovektada mora, kako kaže Karl Jaspers, da donese odluku: ili da se isključi iz života ili da razvije višu svest i prevaziđe ranija ograničenja. Jažina koristi Pazolinijevo delo i, u laboratoriiskom radu sa glumcima, stvara pozorišni palimpsest, model i teoremu svog egzistencijalnog puta. 40 years have passed since the film by Pier Paolo Pasolini Teorema was made. It was a cult movie although known only to a narrow group of connoisseurs. Back then, in 1968, the world was heading for a great solstice. Social tensions resulted both from frustrating shortage and surplus which in the effect turned to be shortage, too. In his latest project Grzegorz Jarzyna uses the structure of Pasolini's work in order to conduct a study of borderline experience, or rather, a study of the experience of a border. In the life of the characters ofthe performance, like in any man's life, there is a critical point when he hits a wall. Then, he must - as Karl Jaspers says - take a decision; either he shuts off from life or he develops a higher awareness and transgresses previous limitations, Jarzyna uses Pasolini's work and within the framework of laboratory work with actors he creates a theatrical palimpsest, model and teorem of his existential way. Nagrade; GžegožJažina - Nagrada„Konrad Swinarski"za najbolju režiju sezone 2008/2009 Magdalena Mićevska - Statueta Divine Comedian na 2. Divine Comedy International Theatre Festival za scenografiju u predstavi TE. O.R. E.M.A.... "za ostvarenje koherentnog dekora u kojem individualnost proizlazi iz snažnih emocija; uz posebnu pohvalu za svetlo". Peto izdanje nacionalnog takmičenja za najbolje scensko izvođenje klasičnog evropskog književnog delà: Grand Prix; GžegožJažina - najbolji reditelj; Jan Englert - Velika nagrada za najboljeg glumca; Danuta Stenka -nagrada za najbolju glumicu; Jaćek Gruden i Pjotr Dominjski - nagrada za najbolji pozorišni tonski zapis.

97