Bitef
14+15.
AUTORI I PODELA:
Naslov originala:
La grande et fabuleuse
histoire du commerce
Produkcija:
Autor:
Joël Pommerat
Compagnie Louis Brouillard
20:00
Umetnička saradnja:
Koprodukcija:
Comédie de Béthune / Centre
Philipe Carbonneaux
Dramatique National Nord Pas-de-Calais, Béthune 2011 - Capitale régionale de la Culture, Sainte-Maxime / Le Carré, Théâtre de l'Union / Centre Dramatique National du Limousin, Saint-Valéry en Caux / Le Rayon Vert, Théâtre d'Arles / Scène conventionnée pour des écritures d’aujourd'hui, Théâtre d'Evreux / Scène nationale Evreux Louviers, CNCDC Centre National de création et de diffusions culturelles de Châteauvallon, Le Parvis 8 Scène nationale Tarbes Pyrénées, Le Granit / Scène nationale de Belfort with the support of La Coupe d’Or, scène conventionnée de Rochefort. La Compagnie Louis Brouillard ima podršku Ministarstva kulture / Drač Ile-de-France ila Région Ile-de-France.
igraju;
Eric Forterre, Ludovic Molière, Flervé
Blanc, Jean-Claude Perrin, Patrick Bebi,
Dizajn svetla:
Eric Soyer i Renaud Fouquet
Scenografija:
Eric Soyer
ATELJE 212
Kostimi:
Sabelle Deffin
Autor tona;
Frapçois Leymarie
Istraživanje tona:
Yann Priest
Muzika:
Antonin Leymarie
Autor videa:
Renaud Rubiano
Tehničko rukovodstvo;
Emmanuel Abate
Izrada dekora i rekvizita:
Thomas Ramon -
A travers Champ;
Majstor svetla:
Renaud Fouquet,
Yann Priest
Majstor tona i videa;
Inspicijenti:
Pierre Constanziello, Lorenzo
Graouer, Elodie Prud'homme
Dokumentacija:
Evelyne Pommerat
Fotografija:
Elizabeth Carecchio
Dve priče, dve epohe. Šezdesete. Dvehiljadite. Kako delatnost zvana trgovina - kupoprodaja, koja je u samoj srži naših društava, utice na to kako premišljamo sebe, kako doživljavamo ljudsko biče i naše odnose? Želeo sam da pokažem kako logika trgovine može da stvori zbrku u duši, naročito u pogledu naših velikih moralnih načela. Da biste bili zaista efikasan prodavac, morate verovati u to. Ako u ovom zanimanju, zasnovanom na odnosu sa drugima, postoji tehnika, onda je ona u torne da se proizvede autentičnost.
Taj paradoks, koji poznajo glumci, kod prodavaca postaje prekletstvo, jer za razliku od glumca, koji lako pronalazi granicu između pozornìce i stvarnog života, prodavac može da se izgubi kao u lavirintu. Granite u njemu i van njega mogu polako da nestaju. Jednog dana prodavac zaboravi da skine masku posle promocije. Maska postaje koža. Ovaj način mišljenja podrazumeva potrebu i logiku njegovog zanimanja, odnosno zavodenje i übedivanje. U njemu i van njega postaje nemoguče povud granicu izmedu opsene Ì istine. Njegov odnos sa drugim raspada se zajedno sa bilo kakvom mogućnošću da se ima poverenje u druge. Poverenje - reč koja gubi sav smisao i svu vrednost. Prikazujoči ove likove profesionalnih prodavaca, na dnu sistemske hijerarhije, kao vojnike pomato izgubljene, ali i dalje uverene i lojalne, hteo sam pre svega da govorim o svima nama, običnim gradanima, uronjenim u ovaj svet lažnih privida i pravih vrednosti, manje-više svesno izvrnutih Ì instrumentalizovanih. I nas je nesumnjivo zavarala „velika i basnoslovna" zbrka istorije. Pobedìvati ili gubiti, pa šta bude.
Žoel Portiera
(Joël Pommerat) roden je 1963. Skolovanje je prekinuo u šesnaestoj godini, da bi u osamnaestoj počeo da se bav glumorh. Godine 1990. režirao je svoj prvi tekst u Théâtre Gavel u Parizu. Tom prilikon osniva svoju trupu i daje joj ime „Louis Brouillard", Tekst se piše zajedno sa glumdr tokom proba - pravilo je po kojem u naredn periodu nastaju razni njegovi tekstovi i režij« Nakon mnogo izvedenih predstava, trupa ot 2001. godine kreće na učestale turneje, po Francuskoj i inostranstvu. Za svoj umetnički rad, Žoel Pomena je dobio nagradu Molière de L’auteur francophone vivant, le Molière des Compagnies. Dojuna 2013, pridruženi j« umetnik u Odéon-Théâtre de L'Europe.
11