Bitef
AUTORI I PODELA;
17. 09.
ANDRAŠ URBAN
(Urban Andrés) je roden 1970. Več kao sedamnaestogodišnjak, osnovao je svoju književno-pozorišnu radionicu sa kojom je radio kao autor, reditelj i glumač. Sa prijateljima i saradnicima, pokrenuo je čuvenu AIOWA grupu, koja je pozorište videla kao složen, specifičan ideološki čin, a takode je postao i član Letnje filmsko-pozorišne asocijacije. Diplomirao je režiju u klasi Vlatka Giliča i Bora Draškoviča. Osnovao je trupu Andraša Urbana, u početku kao neformalni kolektiv sa kojim je radio predstave u pozorištu „Kostolanjl Deže" („Kosztolényì Dezsó"), ali i u drugim pozorištima. Trenutno se nalazi na čelu ovog pozorišta. Osnivač je i direktor medunarodnog pozorišnog festivala Désiré Central Station. Njegove predstave nagradene su brojnim, značajnim priznanjima na srpskoj, madarskoj i internacionalnoj pozorišnoj sceni.
Reditelj:
Urban Andrés
Reditelji saradnici:
Jelena Bogavac, Péter
Ferenc, Puskas Zoltén
Muzika:
Antal Attila
Scenografija i kostimografija:
Dogs & drugs
Dramaturgija:
Góli Kornélia
Scenska borba:
Nina Matthis
Profesionalni Konsultant:
dr. Sagi Zoltan
Marti, Marta, Sestra Marta - Béres Métta; Arpad, Mesi - Mészéros Ârpéd; Gabor Mészâros Gébor; Kinga, učiteljica Kinga - Mezei Kinga; Imre, Miki - Mikes imre Elek; Zoli - Pleti Zoltén, m.v.
BITEF TEATAR
Fotografija:
Edvard Molnar
Donatori:
Fond „Bethlen Gabor", NKA (Madarska), Grad Subotica
Prevod i tltl:
Draginja Ramadanski, Jelena Labudovič, Robert Lenard
JELENA BOGAVAC
je pozorišna rediteljka, dramaturškinja, spisateljica i performerka. Rodena je u Beogradu 1973. godine. Posle studiranja na Fakulteto političkih nauka počela je študije Pozorišne i radio režije na Fakultetu dramskih umetnosti. Po diplomiranju, zaposlila se kao dramaturškinja u Bitef teatru. Radeči na trilogiji PROTIVudar 1999. okupila je grupu istomišljenika i osnovala Drama Mental Studio - uMS kao kreativno okruženje u okviru kog rea! 1 uje svoje radove. Njen roman Betmen nad Zvezdanom (1996) doživeo je pet izdanja. Izdala je dve zbirke poezije i režirala četrdesetak predstava, od kojih su neke nagradivane na internacionalnim festivalima.
ZOLTAN PUŠKAŠ
(Puskas Zoltan) je glumač i reditelj. Roden je 1976. u Senti, Od 2000. godine član je ansambla Novosadskog Pozorišta. Kao reditelj radio je u Novosadskem Pozorištu, u Narodnem Pozorištu Subotica, u Dečjem Pozorištu u Subotici, u Senćanskom Madarskom Kamernom Pozorištu, u Nacionalnem Madarskom Teatru „Csiky Gergely" u Temišvaru. Nagradivan je kao glumač i reditelj. 2004. na Festivalu Madarskih pozorišta u Kišvardi dobija nagradu za najboljeg glavnog glumca, za ulogu Dede u predstavi Via Italia (režija:Kinga Mezei). 2010. na V. JoakimlnterFestu dobio je nagradu kao reditelj, a predstava San letnje noči u njegovoj režiji nagradu za najbolju predstavu.
FERENC PETER
(Peter Ferenc) je glumač i reditelj. Roden 1971. u Senti. Njegovo prvo pozorišno iskustvo je pozorišna grupa AIOWA Sente. Ovaj tim je imao izuzetan uspeh krajer 80-ih i početkom 90-ih godine prošlog veka, nakon čega je postao pokret, prva vojvodansl alternativna pozorišna grupa koja je sa svojin predstavama gostovala po celoj Jugoslaviji. C 1991. član je ansambla KP6T-a. Kao glumač, radio je sa rediteljima kao što su: Pašovič, Urban, Milenkovič, Babarci, Ristič. Od 1998. je član Narodnog Pozorišta u Subotici. 1992. dobio je glumačku nagradu na Bitefu za ulogi Hamleta, a kao reditelj nagraden je na FIAT Festivalu u Podgorici za predstavu Kralj Džon
ANDRAŠ URBAN NA BITEFU
Brecht - The Hardcore Machine : 42 Bitef 08 Postojani princ: 27 Bitef 93
Andraš Urban je ovog puta saradivao sa tri reditelja - Jelenom Bogavac, Ferencom Peterom Ì Zoltanom Puškašom, od kojih je svako bio zadužen da na osnovu dokumentarnog materijala i rada sa glumcima oblikuje scenski tekst za jedan od tri segmenta predstave - nasilje, droga, seks. Urban je isprepleo sve te priče u jednu zaošijanu celinu koja svakog trenutka preti da se obruši na gledaoce poput najstrašnije moguče slike savremenog društva, nenaučno govoreči, prvenstveno njegovih osnovnih jedinki - porodice i (sinova) ulice.
Autori i akteri iz Subotice i Beograda, okupljeni su oko dokumentarizovane stvarnosti u kojoj svaka žena bar jednom dobije batine, svako dete bar jednom proba drogu, a svaki seksualni pervertit dobije ono što zaslužuje - slepu osudu tog istog društva koje ga je proizvelo grešnog. Sva težina dominantno socijalno angažovane, zapaljive tematike i motiva biva olakšana komikom. To je portal u ono čudnovato stanje koje svaku stvar čini višedimenzionalnom. Prikazivanje ljudi smešnim u zlu koje čine, paradoksalno, čini da odobravamo njihovu delatnost, zapravo, tražeči način da je prevaziđemo. U torne, pak, predstava Dogs & Drugs, ne pomaže.
(Dnevnik)
Igor Burle
23