Bitef

naručio je 2013. od Kuhestanija komad T/me/oss (baziran na njegovom prethodnom komadu Dance on Glasses ), koji je on i inscenirao i koji je uspešno izvoden širom Evrope, ali i u Njujorku i Los Andelesu. Od oktobra 2014. do marta 2015, Amir Reza Kuhestani imao je stipendiju u Akademi Šlos Solitjud u Štutgartu, gde je i napisao svoj najnoviji komad (Sa)slušanje, koji je premijerno izveden u Gradskoj skupštini u Teheranu, 15. jula 2015, i koji je trenutno na evropskoj turneji. Takode, pozorište u Oberhazenu, Nemačka, naručilo mu je komad koji je, u njegovoj režiji, premijerno izveden 30. oktobra 2015. godine. U septembru 2016, takođe u njegovoj režiji, premijerno je izvedena njegova adaptacija francuskog romana Merso, kontraistraga Kamela Dauda, u Kameršpileu Minhen. Aprila 2017, režirao je Vagnerovu operu Tanhojzer, u Štatsteater Darmštat u Nemačkoj. Trenutno radi na adaptaciji Čehovljevog Višnjika u Frajburgu (premijera je planirana za oktobar 2017), na adaptaciji drame Atentat Jasmine Kadre, u Minhener Kameršpile, kao i na novoj produkciji čija je premijera planirana za maj 2018. godine. IZVODI IZ KRITIKA „Čuti glasove žena pod velom - ova enigma, kafkijanskog prizvuka, uvodi tri žene u neumoljivu spiralu, čije če rane i opsesivno kajanje dvanaest godina kasnije dovesti do konačnog susreta inkvizitorke sa fantomima - Nede, koja je pronašia slobodu begom u Švedsku, i Samaneh, koja je, ostavši u Teheranu, postala porodična žena i majka, bez mogučnosti da utekne meandrima svog pamčenja, a ipak u nemogučnosti da razmrsi niti tog dogadaja iz mladosti koji je obeležio čitav njen život. Kroz ove situacije, iranski pisac i reditelj Amir Reza Kuhestani, več dobro poznat francuskoj i evropskoj puhlici, svedoči o društveno-političkoj situaciji u njegovoj zemlji, u kojoj je pokatkad bio podvrgavan cenzuri od komisije Saveta za nadzor i evaluaciju, koji je uspostavila vlada te zemlje." Žan Šole, Vebteatar „Vrtoglava predstava (Sa)slušanje Iranca Amira Reze Kuhestanija - u Avinjonu, miriš razdragane apokalipse." Fabijen Darž, Le Mond „Kao i u svim Kuhestanijevim predstavama, prisutno je nekoliko ravni naracije: govor teče paralelno sa svojevrsnim implicitnim diskursom unutar kog neizrečeno nosi podjednaku važnost kao i izgovorena reč." Ig Letaner, Liberasion

years later leads to the ultimate encounter between the interrogator and the phantoms - Neda who found her freedom by escaping to Sweden, and Samaneh who, having stayed in Tehran, turned into a mother and wife, incapable of escaping her haunting memories and unable to disentangle the threads of that event which took place in her youth, scarring her life forever. Through these situations, the Iranian writer and director Amir Reza Koohestani, already well-known to the audience in France and in Europe, presents the social and political situation in his country, in which he has occasionally been made a subject of censorship by the committee of the “Council of Security and Evaluation” appointed by his country’s government.” Jean Chollet, Web Théâtre “Bewildering Hearing by the Iranian director Amir Reza Koohestani - in Avignon, a scent of a joyful apocalypse.” Fabienne Darge, Le Monde “As always in Koohestani’s performances, the writting has several levels: speech is accompanied by a parallel, allusive discourse where what is not said is as important as the words spoken. ” Flugues Le Tanneur, Libération

53

IVEFRTMREGRDIP