Bitef

FOTOGRAFIJE / PHOTOGRAPHY: Boiko Đorđević

BOJAN ĐORĐEV je pozorisni umetnik iz Beograda, obrazovan u polju pozorišta i teorije umetnosti u Beogradu na Fakultetu dramskih umetnosti i Univerzitetu umetnosti, i u Amsterdamu na DasArts-u. Pored Beograda, njegovi radovi prikazivani su u Berlinu, Briselu, Amsterdamu, Njujorku, Šangaju, Beču, Cirihu, Lisabonu, Zagrebu, Rijeci, Ljubljani... Inscenirao je tekstove E. Gibera, E. Jelinek, Dž. Džojsa, G. Ferčeca, I. Sajko, ali i tri opere, uključujući Les enfants terribles 2. Koktoa i F. Glasa. Član je uredničkog kolektiva i suosnivač platforme Teorija koja Hoda i TkH, časopisa za teoriju izvođačkih umetnosti, 2001-2017. U recentnoj umetničkoj praksi, Đorđev istražuje potencijaine javne, performativne formate marksističke misli i nasleda levice, Njegov performans Diskretni šarm marksizma izvodi se već pet godina u Evropi, a sad i u Aziji, i preveden je na deset jezika. U prolece 2016. putovao je do Buenos Ajresa teretnim brodom da bi za potrebe performansa Said to Contain proučavao zapetljanu koreografiju svetske trgovine.

Performing Arts Theory 2001-2017. Đorđev's recent art practice is marked by the study of possible public, performative forms of Marxist thought and the leftwing heritage. His performance The Discreet Charm of Marxism has been performed for five years in Europe, and now in Asia too, and has been translated into ten languages. In the spring of 2016, he travelled on a cargo ship to Buenos Aires in order to study the intricate choreography of international trade for the purpose of the performance Said to Contain.

104