Bitef

Razvijajući svoj polifoni koncept i pozivajući se na fenomen „čudnih petlji", Bitef POLIFONIJA i ove godine osluškuje, otkriva i osnažuje glasove onih koji su njeni autori, učesnici i publika. Jer, u traganju za polifonom dramom i pozorištem koje je otvoreno za višeglasje, mnogozvučnost, varijacije i kontrapunkt... program Bitef POLIFONIJE se razvija i živi kao jedna velika kreativna fuga u kojoj su isprepletani različiti glasovi, raznovrsne ideje, umetnički izrazi, životna pitanja koja tragaju za odgovorima, kao i paradoksi koji iz toga slede.

Otvaranje 19. Bitef POLIFONIJE posvećeno je pitanju kako Polifonija živi (u nama, oko i mimo nas). Interaktivne samoorganizujuće instalacije uvode u materijalno i nematerijalno nasleđe Bitef POLIFONIJE, uz iskaze autora i učesnika. Ljudi su deo postavke - oni pričaju price i prenose ih u susretu sa slikama, predmetima i zvucima, u dijaiogu sa publikom. Pozornica je scena sveta koji nasleđujemo i savremenosti koju ne stižemo da živimo.

Na kraju, dokumentarni film Mogućnost pobune Ivana Stojiljkovića uvod je u programski biok sa predstavom Smrt fašizmu: O Ribarima i Slobodi u realizaciji Reflektor teatra. Film je rezultat razgovora sa preko dvadeset sagovornika, istoričara, ekonomista, pravnika, sociologa, dizajnera, umetnika, partizana, pa i sa nekim herojima.

Developing its polyphonic concept based on the “strange loops” phenomenon. Bitef POLYPHONY yet again notices, discovers and encourages the voices of its authors, participants and audience. In search of polyphonic drama and theatre open for multitude of voices, multitude of sounds, variations and counterpoints... Bitef POLYPHONY programme develops and lives like a big creative fugue which consists of various voices, ideas, artistic expressions, life questions searching for answers, as well as the ensuing paradoxes. The opening of 19 th Bitef POLYPHONY is dedicated to the question of how Polyphony lives (in us, around us, and away from us). Interactive self-organizing installations lead to material and non-material heritage of Bitef POLYPHONY through the statements by the authors and the participants. People are a part of this exhibition - they tell stories in the contact with images, objects and sounds, interacting with the audience. Stage is the world we inherit and the present moment we do not have time to live.

Finally, the documentary film Possibilities of Rebellion by Ivan Stojiljković ushers a programme section based on the performance Death to Fascism: On Heroes and Freedom produced by Spotlight Theatre, The film is the result of interviews with over twenty interlocutors: historians, economists, attorneys, sociologists, designers, artists, partisans, and several heroes.

116