Bitef

goslavia) i u saradnji sa 10 kustosa različitih plesnih festivala i programa. Učesnici ovog eksperimenta su Gigi Argiropulu, kustoskinja nekoliko festivala u Atini, Florijan Malcaher, kustos impuls festivala u Dizeldorfu, Sina Saberi, kustos festivala u Teheranu, Krista Spat, kustoskinja Tanckvartira u Beču, Anjes Kvakels, umetnička direktorka Kulturnog centra Buda u Kortrijku, Ana Janevski, kustoskinja za performans i nove medije u Muzeju moderne umetnosti (MoMA) u Njujorku, Dragana Alfirević, kustoskinja Ko-Festivala u Ljubljana Anastasja Prošutinska, kustoskinja za pies u Kulturnom centru ZIL u Moskvi, Biljana Tanurovska Kjulavkovski, kustoskinja programa Platforma u Skoplju, i Marijana Cvetković, kustoskinja Kondenz festivala u Beogradu.

Osnovni koncept potekao je od Ane Vujanović, teoretičarke i mentorke na programu Critical Practice. U društvu koje zovemo globalnim i u vremenu koje se naziva univerzalno postistorijskim, ovim eksperimentom ponovo se promišlja značenje i vrednost konteksta, prožimanje fenomena, uticaja, tekstova, tela, prijateljstava, savezništava, neprijatelja, istorije... koji čine okruženje usred kojeg mi delujemo. Prateći takav uvid, glavna tema istraživanja je važnost sociopolitičkog i kulturnog konteksta za umetničku i kustosku praksu. Kao rezuitat, imamo knjigu koja pokazuje mnogostranost i homogenost na „medunarodnoj savremenoj plesnoj sceni", kao i šta to znači biti aktivan lokalno i medunarodno u ovim uslovima.

Svako od pozvanih kustosa predložio je po jedan performans, a skup od 10 performansa poslužio je kao imaginarni program festivala koji bi kustosi kontekstualizovali u svojoj sredini (na svom festivalu, u svojoj instituciji i slično). Tekstovi u ovoj knjizi su rezultati tog misaonog procesa. Oni donose odgovore na važna polazna pitanja: kotiko je medunarodni kontekst Inkluzivan i koliko je lokalni kontekst autentičan.

Knjiga je doprinos teoriji i praksi kustoskih studija i namenjena je širokom krugu dtalaca koji se bave kustoskim radom, produkcijom u oblasti izvođačkih umetnosti i istraživanjima.

Knjiga je deo projekta Life Long Burning, podržanog od Programa Kultura 2007-2013. Evropske komisije.

ances, enemies, history... making our environment. Following this stream, the main subject of the research is the importance of the socio-political and cultural context for the artistic and curatorial practice. As a result, we have a book demonstrating the multifacetteness and homogeneity on the „international contemporary dance stage" and what it means to be active locally and internationally under these conditions.

Everyone of the invited curators suggested a performance so that the 10 performances served as an imaginary programme of a festival which the curators would contextualise in their respective milieus (their festival, their institution and the like). The texts in this book are the upshot of this mental process. They give answers to important initial questions: how inclusive is the international context and how authentic is the local context.

The book is a contribution to the theory and practice of curatorial studies and is intended for a broad range of readers involved in curator activities, production in performing arts and research. It is a part of Life Long Burning project, supported by Culture 2007 Programme of the European Commission -

146