Bitef

rišta „Gorki". 11l obratno? Koja je svrha demokratije ako njeni protivnici mogu da izvode predstavu u njenom prostoru? I koja je svrha pozorišta ako njegovi protivnici ne mogu da izvedu predstavu u njegovom prostoru?

O AUTORU

OLIVER FRLJIĆ rođen je 1976. u Bosni i Hercegovini, Završio je je filozofiju, religijsku kulturu i režiju u Hrvatskoj, a danas radi kao reditelj, autor, glumac i teoretičar širom Evrope. Predstave su mu donele nekoliko nagrada i poziva na medunarodne festivale medu kojima su Wiener Festwochen (predstava Mrzim istinu!, 2010), kao i Festival nove drame u Hajdelbergu (komad Black Box Shoe, koji je režirao u pozorištu Schauspielhaus u Dizeldorfu), Od 2014. do 2016. bio je na mestu umetničkog direktora Hrvatskog narodnog kazališta u Rijeci. Na tu poziciju početkom 2016. podnosi ostavku iz protesta prema kulturnoj politic! Hrvatske. Oliver Frljić učestvuje u projektu Szenen-Wechsel ( Promena scene, program fondacije „Robert Boš"), koji se realizuje pri pozorištu HAU Hebbel am Ufer. U junu 2017, Frljić gostuje u pozorištu „Maksim Gorki" sa predstavom Kletva, baziranoj na delu Stanislava Vispijanskog. Premijera te predstave u pozorištu Teatr Powszechny izazvala je politick! skandal i privukla pažnju medunarodne javnosti, Godine 2018, Frljić prvi put radi sa ansamblom pozorišta „Maksim Gorki". Sa predstavom Gorki - Alternativa za Nemačku? Frljić sledi logiku politike u cilju preispitivanja pozorišta i demokratskog sistema.

IZVODI IZ KRITIKA

„Oliver Frljić u berlinskom Gorki teatru rastače AFD - desničarsku populističku i evroskeptičnu partiju. Obeležje režije je avetinjsko: ono objašnjava da se kulturnjaci levice bave samima sobom, a radikalna desnica truje klimu. No, to ne može biti poslednja reč, pre svega ne u jednom od najvažnijih političkih teatara ove zemlje." Peter Laudenbah, Zidojče cajtung

~U poređenju s potresenošću kojom je književna branša reagovala na slučaj Telkamp (desno orijentisani nemaćki književnik) ili na to da desni radikali mogu da učestvuju na sajmu knjiga, to što se u ćetvr-

new play festival for Black Box Schule, developed at Schauspielhaus Dusseldorf, From 2014-2016 he served as the artistic director of the Croatian National Theatre in Rijeka. In early 2016 he announced that he was resigning out of protest against Croatian cultural policy. Oliver Frljić is part of a Szenen-Wechsel project (Change of Scene, a Robert Bosch Foundation programme) with the HAU Hebbel am Ufer. In June 2017 Frljić came to the Maxim Gorki Theatre with his production Der Fluch - Klqtwa (The Curse), based on Stanislaw Wyspiahski, as a guest performance. The production's premiere at Teatr Powszechny ignited a political scandal and attracted attention on an international level. In 2018 Frljić worked together with the Gorki’s ensemble for the first time. With Gorki - Alternative fur Deutschland? Frljić follows the logic of politics to question the theatre and rethink the democratic system.

FROM THE REVIEWS

“In Berlin Gorki Theatre, Oliver Frljić dissolves AFD a right-wing populist and Eurosceptic political party. The direction is eerie: it explains that culture workers of the left-wing are self-obsessed while the rightwing pollutes the air. That, however, cannot be the last word, especially not in one of the most relevant political theatres in the country.” Peter Laudenbach, Suddeutsche Zeitung

45