Branič

врој 5. и 6.

б р а н и ч

стр . 197.

мунији, Мађарекој па и Хрватској, а већ и да не напомињемо друге веће европске државе, у којима један председник касационог суда може да има и преко 40.000 дин. годишње пдате и додатка — као нир. у Аустрији По моме прорачуну, који је уз овај предлог додат, увериће се Народна Окунштина да на целокунну ову реформу и новишење, не би требало више од 120.000 динара па да и практиканти судски и све оетало особље еудеко добије повишење плате, — а ако се ова реформа буде постепено а не од једном извела, у овој години могло би ее и са половином овога издатка — дакле еа 60.000 дин. много учинити. Подносећи овај предлог, надам се, да ће га Народна Скупштина нрихватити оном родољубивом готовошћу, којом је вазда прихватала све сличне и друге предлоге, којима се иде на боље уређење земаљских установа и на намирење истинских народних п државних потреба. Предлог, о коме је реч, глаеи: ПРОЈЕКТ ЗАКОНА о Судовима, с.удијама и судијским испитима г. 0 СУДОВИМА Опште Одредбе. Чл. 1. У Орбији се правда исказује у име Краљево. За исказивање правде поетоје у Србији законом уређени судови. Чл. 2. Судови у погледу управном етоје под врховним надзором и старањем Министра Правде. Но у своме судском раду, судови еу у Србији потпуно незавиени и не стоје ни под којом влашћу сем закона. На председника Касац. Суда, који је одговоран непосредно Краљу, не односе се у погледу личних одношаја ж казнене дисцишинске одговорности одредбе овога закона.