Branič

ДРЖАВНИ САБЕТ

599

ној независности власти и онда је начело о подели власти потпуно. Самосталност власти састо^и се с погледом на организацију у томе што једна власт не може постављати ни смењивати органе друге власти; а с погледом на надлежност, у томе, што једна власт не може, да се својим радом меша у надлежност друге власти. Свака власт мора бити потпуно независна од осталих и свој извор једино налазити у народној вољи. То је суштина начела о подели власти. 7. — Што се законодавне власти тиче, њена независност од других власти у погледу организације, треба да постоји из ових разлога. Принцип о народном учешћу у законодавству погазио би се, ако би чланове законодавног тела постављала извршна власт. §Регулисан>е односа у друштву, што је задатак законодавне власти, треба да се врши према идејама, које у народу постоје. Тај случај не би увек наступио, кад би извршна власт могла по своме нахођењу да поставља чланове законодавног тела. Исти бн резултат наступио, кад би мандат чланова законодавног тела губио важност по нахођењу извршне власти. Законодавна власт има за задатак, да регулише правне односе у држави. При томе она има у виду поданике индивидуално неодређене. Ако би се допустило, да законодавна власт пређе границе своје компетенције и узме на себе судску власт. она би пред собом имала индивидуално одређене поданике, чије односе има да утврдп. У таквом случају она би могла по својој вољи, да мења норме, које је раније утврдила и тако промењене применити их на конкретан спор. Као последица те могућности јавио би се тај факт, да би се истоветни односи међу разним поданицима различито регулисали а то би се противило принципу сталности односа у држави и равноправности поданика иред законом. Исти би се резултат добио, кад Ои законодавна власт постављала органе судске власти. Примењивање утврђених норми у конкретним случајевима вршило би се по идејама законодавне власти, која је тај избор учинила. А како је пак један од основних принципа организације судске власти независност и сталностј њених органа, то би се регулисање односа у држави у појединим споровима, вршило по идејама,