Branič

Страна 92

„Б Р А Н И Ч"

Број 1—9

под Бр. 16537. поништила је по изјављеној жалби визу Месне Контроле на рачуну путних трошкова М. П. пореског приправника, између осталог и са разлога: што је Месна Контрола одредила накнаду по овоме рачуну по Уредби ДРБр. 96000Ј20, јер је ово путовање завршено кад је Уредба ДРБр. 150000/28. о накнади путних и сеобних трошкова већ ступила на снагу, те подносиоцу рачуна припада накнада за ово путовање у смислу чл. 53. пом. Уредбе из 1928. год. по тој Уредби а не по Уредби ДРБр. 96000 из 1920. год. Из Опште Седнице Главне Контроле од 26. фебруара 1929. год. Бр. 16537. * Управитељи основних школа као руковаоци школском имовином одговорни су за штете по закону о Главној Контроли и Државном Рачуноводству. На представку Министарст. Просвете ОНБр. 103633|28. којом пита: да ли постоји одговорност управитеља основних школа у погледу руковања новцем и материјалом који се поклања школама, — Главна Контрола на својој Општој Седници од 15. фебруара 1929. год. одлучила је: да су управитељи основних школа као руковаоци државном имовином одговорни за све штете и неуредности које се догоде у руковању новцем и материјалом по Закону о Главној Контроли и Закону о Државном РачуноводсШву. Из Опште Седнице Главне Контроле од 15. фебруара 1929. год. Бр. 10083. За разматрање одлука о издатцима из касе школског одбора надлежна је Обласна Контрола. Грађевинска Секција у Пр. . . . доставила је Главној Контроли на сагласност у смислу чл. 72. зак. о државном рачуноводству своја решења Бр. 2942|28. о издатку за оправку школе у селу Болајицу. По овом предмету Главна Контрола на својој Општој Седници од 12. фебруара 1929. год. одлучила је: да она нема шта да решава по томе предмету, пошто издатак не терети државну касу, већ касу школског одбора, те је за разматрање истог надлежна Обласна Контрола, којој се има предмет и доставити. Из Опште Седнице Главне Контроле од 12. фебруара 1929. год. Бр. 3447. Законодавно тумачење чл. 305. Финанеијског Закона за 1928Ј29. г. од 28. марта 1929. год. важи од 1. априла 1929. год. Главна Контрола размогрила је представку те Контроле Бр. 353, од 29. марга 1929. год. којом се пита, да ли закон за тумачење чл.

305. финансијског закона за 1928Ј29. год. од 28. марта 1929. год. важи од 1. априла 1929. год. или од дана ступања на снагу истог, — па је одлучила: да законско тумачење чл. 305. финансијског закона за 1928|29. год. од 28. марта 1929. год. важи од 1. априла 1929. год., о чему се Месна Контрола извештава ради управљања, те се има применити на све нерешене случајеве. Из Опште Седнице Главне Контроле од 29. марта 1929. године Бр. 27777. Стицање права на личну пензију. На тражено објашњење од једног Министарства: како Главна Контрола тумачи одредбе из чл. 1. Закона о стицању права на личну пензију државних службеника грађанског реда, на име: да ли, с обзиром на став на крају тога члана: „Започета друга половина године рачуна се као потпуна" чиновник са 9 година 6 месеци и 1 дан службе има право на личну пензију, — Главна Контрола на својој Општој Седници од 2. априла 1929. год. стала је нагледиште: Да државни службеник стиче право на личну пензију кад наврши 10 година ефективно проведених у активној државној служби или служби државних саобраћајних установа, а да одредба на крају чл. 1. закона о стицању права на личну пензију држ. службеника грађан. реда: „Започета друга половина године рачуна се као потпуна година" важи само при одређивању висине — степена пензије после навршених 10 пуних година, и да према изложеном у конкретном случају чиновник од 9 година 6 месеци и 1 дан ефективне државне службе не би имао право на пензију. Из Опште Седнице Главне Контроле од 2. априла 1929. год. Бр. 29095. За преглед рачуна бив. Окр. Школског Одбора надлежна је Месна Контрола а за преглед рачуни Обласног Школског Одбора надлежна је Обласна Контрола. Главна Контрола узела је у оцену питање истакнуто у представци тог Одбора Бр. 502/29. ко је надлежан за преглед рачуна Обласног Школског Одбора и бив. Окружног Школског Одбора те Области па је одлучила: да је за преглед рачуна бив. Окружног Школског Одбора надлежна Месна Контрола, пошто су окружни школски рачуни саставни део буџетског рачуна Окр. Одбора за које је надлежна Главна односно Месна Контрола по чл. 143. Закона о уређењу округа и срезова, а за преглед Обласног Школског рачуна надлежна је Обласна Контрола по чл. 97, Зак, о Глав.