Car Dušan : istorijski roman iz XIV oga veka u tri knjige. Knj. 2, Kralj

не улазите, а другима забрањујете улазити! Јао вама који гутате куће удовица“. Упптах га кога то евето писмо проклиње 2 Он рече католичке и правселавне свештенпке п калуђере, па одмах стаде поредити римску цркву са својом овако: Учитељи су римеке цркве охоли оделом и понашањем, отимљу се за прва места, траже да их људи називају рабинима, а нама не требају такви - рабини. Они живе распусно само ва прељубу, а ми сваки _пмамо своју жену са којом живимо чисто. Они су богати п горди, за њих је речено: Јао вама богаташима, који ждерете удовичке куће, а ми живимо скромно. Они војују, осуђују сиромахе на смрт п на ломачу. да њих је речено : ко се служи мачем од мача ће погинути, а ми трпимо њихово гоњење на правди Бога. Они једу бадава ништа не радећи, а мл својим рукама варађујемо свој хлеб. Они хоће да су само онп учитељи. да њих је речено : .„Јао вама који сте кључ знања несили у нес сваки има права да буде учитељ, пи мушко и женско п сваки ученик учи другога седам дана. У њих је редак човек, којп зна три читаве главе новога завета, а у нас сваки, п муж п жена/зна цео пови завет на пдуст, и то на нашем, а не на туђинском, латинскем језику. Па за то, што имамо праву Христову веру псвети жиBOT и што сви учимо науку, за то нас њихесви писци п фарисеји гоне“ до емрти, као што су гонили Христа. Они само говоре а ништа не чине, онн теваре тешко бреме на људска плећа, а ни малим претем неће да помогну. Ми пак, што год другога учимо и сами радимо. Они више гледају да очувају људска предања, као што су пости, похађање цркве, светковине п друго којешта, што су љу ди завели, а ми гледамо само да очувамо Христову и апостолску науку. Они на грешнике навале најстрашније казне, а ми, по примеру Исуса Крста кажемо грешнику: вад иди п не греши више, па му рукополагањем опростимо све грехе, и по емрти опремимо га у небо, а онп скоро све душе шаљу у пакао“. Сад ви размислите, које је стање савршеније, која ли је вера боља, наша или римске цркве, па одаберите ону, која је боља“. Шосле ових речи тај трговац.

94