Car Dušan : istorijski roman iz XIV oga veka u tri knjige. Knj. 2, Kralj

жене, која је већ на најбољем путу да остане не само верница него можда п права Кршћанка вреди, да се он потруди изложити му суштину његове вере. И. Дед је узео тај труд на себе.

— Бог није створио овај свет у коме ми живимо. Бог је савршено, врховно биће ; он није могао створити ништа несавршено, ништа привремено и пролазно, ништа што ће се уништити. А све твари које ми нашим очима видимо, п небо и земља и све што је на њима TI у њима све ће се то уништити. да то те пролавне ствари није створио Бог. Тмину н све видиме пролазне твари створио је лаживи, нечастиви сотона, дјавол !

Војвода Богоје разрогачи очи.

— Ша то онда ви верујете да, буди Бог с нама, пмају два Бога»!

— На то су — рече Дед мирно — одговорили још први ученици попа Богумила. ОСотона није Бог него

ангел отпадаши од Бога, створитељ чловеком п всеј

твари“ · Ми у Босни зовемо га малим Богом. По нашој вери велики Бог створио је сва духовна и невидљива, а мали Бог пили сотона створио је сва телесна и видљива. Према томе је и наше тело ђавоља творевина.

— Па, ако је такб, свети Дедо, од куда је душа у нашем телу: 2 |

— Наше душе, заведене сотоном отпале су од Бога, али ће се опет њему вратити.

— А свето тројство 2

— Отац је родио сина, а син је родио светога духа.

— Зар није света Марија родила Исуса Христа, зар она није Богородица, зар није Христос имао тело људско као и ми, зар није страдао на крсту, зар није васкрсао из гроба и оваквим истим својим телом отишао у небо 2 пита јадан Богоје.

— Христово ваплоћење само је привидјеније. Само је изгледало, да се родио од пречисте деве Марије, само је привиђење да је оп био разапет на крсту, није истина да је он васкренуо из гроба, нити је истина што се прича о његовом телесном вазнесенију на небо. Ма-

81