Car Dušan : istorijski roman iz XIV oga veka u tri knjige. Knj. 2, Kralj

и жељу тражио силно благо, или високе чинове или друга одликовања.

„Рудл је замолио да га Душан препише, ваједно са његовим целим имањем св. Богородици Хиландарској.

Зар је толика побожност била у тога, иначе са свим непознатога човека 2

Није. Рудлове су побуде за ову молбу биле врло световне природе као што се може видети из Душанове Хрисовуље од 28. марта 13543., ; којом је Клио Маи Рудлову-

_У тој хрисовуљи Душан пише :

„Рудл да буде човек св. Богородице Хиландарске, са свима својима и са црквом својом одигитријом, коју је подигао својим трудом, са свима правима, и са селом Богујевом, које му је дало краљевство ми, са људима и целом баштином његовом што има у граду и у банстје(7) две њиве и воденицу с људима и ливадама и седиштем Робовом, које му је дао Хреља, са свима правима и купљеним и свим што има у граду и у пољу, све то да буде св. Богородице Хиландарске, да буде довека црквено. Рудлдадржисветодокјеживипосмрти његовој да постане црквено. И према томе да нико нема власти над њиме и његовим људима, него само црква Хиландарска. И ослободи краљевство ми Рудлан његове људе и све што је пописано у „овој хрисовуљи од повгоба и приселидце од поданакаи приплата градских и жупских, од зидања градова, од поносаи провода, од псара и геракара (соколара), да не даје ни десет. ке житнога, ни овчега, ни пчелднога, ни срања, ни плетве, ни жетве, ни сенокоше, ни врше. ња, да нема намета градског ни свињеског, просто рећи да је слободан од свију великих и малих работа“.

Ово је први пут да се један властелин приписује једном манастиру, да постаје манастирски човек. Си“ гурно ва то је овде Душан први пут побројао све порезе, прирезе и дажбине, које је дотле тај властелин давао

459