Delo

Д Е Л 0 63 'Стративним, поједнних политичких личности, па и политичких група са двором, обично без знања владе, нису још никад биле предмет пажње Народнога Представнпштва, ма да су оне скроз политичкога карактера и од врло велпкога утицаја и на политичку ситуацију, и на рад владе, и на ток државних послова, и на положај и значај Народнога Представништва. Неуставна употреба права одликовања, без премапотписа одговорнога министра, која је до сад толико пута била, такође није на себе још свратила пажњу Народне Скупштине. Једна једина интерпелација, вишега политичкога значења, колнко се сад можемо сетити, јесте интерпелација о наређењу приправности војне, без знања и мимо владе, у тренутку појаве оног Фамозног прогласа Драгише Станојевића, који је неки ‘ одбор народне стеге у њему препоручивао. Сама иојава њена од високог је политичког значења! Једаи вотиран закон, односно пмунитета посланичког, који је Народна Скуиштина донела, остао је несакционисан, па и то је прошло без пажње Народнога Представништва.... За недов љну употребу права законодавне иницијативе и слабу пажњу према скупштинској самосталности у одређивању дневнога реда, као и у вршењу свесном и нолитичком овога права, нећемо за сад наводити нарочпте иримере, у толико пре што за право законодавне иницнјативе имамо већ један наведен пример у буџетском праву Скупштине. 0 одређивању дневнога реда пак, имаћемо прнлике да говоримо, кад приступимо испитивању узрока свим овим појавима, и кад проговоримо о склопу и саставу Народнога Представништва и иоједнних одбора и часништава његових. За сад да застанемо и завршимо с питањем шта је, у нас, свему овом узрок, и како се томе може што потпуније н што скорије помоћи, ако желимо да се у Србији одомаћи ирава усгавност, те да с артије иређе она у живот? (НАСТАВ1ГКЕ СЕ) /